Senaste nytt

Bästa användandet av avios till premiumkabiner i Asien?

Dr. Miles

Expert
Vart står det här ?
och från 2015-APR-01 riskerar de att sänka det till 500 JPY (ca 35 SEK) per sträcka.
Här kan du läsa förklaringen.
JAL International Flights - Fuel Surcharge

Kod:
Ticketing date    Announcement    Evaluating period for the average fuel price
April - May    2nd half of February    The average from December to January

Om genomsnittspris av Singapore Kerosene under december-januari är mellan 60-70 USD per fat (vilket sannolikt kan bli), blir det 500 JPY per sträcka mellan Japan och Kina, men biljetteringsdatum är fr o m 2015-APR-01 (de reviderar bränsletillägget var annan månad) då.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Mycket intressant!
Jag ser f.ö. att det finns en hel del relativt korta rutter med 1:a klass Sky Suite
JAL - Information on the routes upon which JAL Sky Suite 777 and JAL Sky Suite 767 and JAL SKY SUITE 787 are to be introduced
Tyvärr namnet Sky Suite är lite förvirrande. JAL har ingen First class på Boeing 767 eller Boeing 787.
JAL Sky Suite är Business class och JAL SUITE är First class.

Test: Japan Airlines nya business class Sky Suite - BusinessClass.se
Jacob skrev:
I januari 2013 premiärflög Japan Airlines med sitt nya långdistanskoncept med en helt nya business class produkt som man valt att kalla Sky Suite.
Jacob skrev:
JAL First Class

Den nya första klass stolen JAL SUITE är numera en riktig svit och ersätter successivt den gamla lite plastiga JAL Skysleeper Solo.
 

Gus

Medlem
Jag vill använda mina avios för att tillsammans med frugan flyga Tokyo till Jakarta i augusti. Vad hade ni valt mellan följande tre alternativ, för bästa upplevelse och prisvärdhet?

1. Direktflyg Narita - Jakarta med Japan airlines, boeing 777. Tar 7 h och 45 minuter. 10:50-16:35. Klass C. Kostar 2500 kr per person.

2. Narita - Hong Kong - Jakarta med CX, Airbus A330. 4 h 55 min och 4 h 40 min. Klass C. Kostar också 2500 kr per person.

3. Haneda - Hong Kong med CX i F, boeing 747 och vidare i C med CX till Jakarta. HND-HKG avgår kl. 10:35. Kostar 3800 kr per person.

Som en del i vår bröllopsresa valde vi alternativ 1 och vi var supernöjda! Nya Boeing 767 var superfräsch. Jag valde en bento att äta vilken sköljdes ned med en suverän sake (av vilken jag fick med mig två flaskor i present, då de fick höra vi var på bröllopsresa) och lite vin. Efteråt hade jag whiskyprovning tillsammans med en osttallrik (osttallriken kunde man beställa från en mellanmålsmeny, otroligt läckert!) Det enda jag har att anmärka på är att vi inte fick något att dricka före start, inte ens ett glas vatten.
Screenshot_2015-01-27-00-49-21.png
Screenshot_2015-01-27-00-45-15.png
Screenshot_2015-01-27-00-44-53.png
 

Attachments

  • Screenshot_2015-01-27-00-45-04.png
    Screenshot_2015-01-27-00-45-04.png
    655,5 KB · Visningar: 298

Dr. Miles

Expert

Homer

Medlem
Notera att man måste ringa och boka om mindre än 5dgr till avgång

BA Executive Club
Company Representative - British Airways

Unfortunately as a result of significant levels of fraudulent activity CX have removed access to redemption availability -5 days to departure until further notice.
 
Toppen