Senaste nytt

Bästa 40-års sol & badresan i Business med 2-4-1 i nov?

palmen

Moderator
Ok, ponera att jag har 100,000p för long haul, vart tänker vi på för destinationer då?

Vidare så finns det väl en fördel att åka med SAS och slippa skatter & avgifter gissar jag. För det skulle kosta ca 6000kr till Sey/Mau vill jag minnas plus någon växlingsavg för poäng mellan EB--> Turkish tex.

Jag ringde o pratade med Tallin för ca 1 mån sedan och då fanns det platser.
Har du 100k poäng så kan du resa med SAS Business var som helst, problemet är ju att sol/bad inte riktigt är det som SAS är bäst på med sina destinationer i november. Los Angeles och Miami skulle kunna vara alterantiv, men att hitta 2 platser dit i november kommer bli mycket svårt. Det finsn 2 utresor med SAS Business till LA den 1a november, dock inga hemresor i business. Det kan alltid öppnas upp om ni har tur men det skulle jag inte räkna med.
Med 110k poäng skulle ni dock kunna åka till Centralamerika där det definitivt finns sol och värme den tiden på året
 

MartinH

Medlem
Förutom alla tips ovan på hur få in de extra poängen som behövs till en annan bokning, t.ex. 110000 för Nordamerika, så kan det ju vara värt det att bara köpa poängen rakt av. 20000 poäng för 4000 kr. Hittar du SAS business till USA och byte till United till nånstans (karibien/centralamerika) så landar avgifterna på under 1000 kr/person istället för 3000 kr/person som det kostar med Star Alliance nån annanstans. Alltså, dina 90000 poäng som räcker till norra Afrika är lika mycket värda som 110000 (delvis köpta) poäng till Amerika.
 
Alltså, dina 90000 poäng som räcker till norra Afrika är lika mycket värda som 110000 (delvis köpta) poäng till Amerika.

Good point, Martin - bokstavligen
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Om du åker business med SAS över till Chicgo eller NY, och tar United (t.ex) till Cancun så går det på straxt under 2000SEK per person, med icke-SAS landar det närmare 4000SEK per person, så att köpa lite poäng, eller betala lite räkningar kan "löna" sig. Och Chicago/NY finns det ofta platser till om man är flexibel med datum.

Och det finns en hel del riktigt bra hotell i Cancun. Excellence t.ex.
 
Toppen