Senaste nytt

Bäst utnyttjande av 35 000 Avios?

Resenären

Medlem
Av lite olika anledningar har det inte blivit något flygande med British Airways, eller deras samarbetspartner, på länge. Men insamlande av Avios, mest via BA Visa, har gett mig ca 35 000 Avios i dagsläget.
Vad kan jag bäst nyttja dessa Avios för? Utgångspunkt är Stockholm och jag kan tänka mig kortare resa i Europa, hotell, bilhyra eller vad som är lämpligt.
Vad säger den samlade expertisen på BC?
 

agolic

Medlem
Jag har 45 000 avios plus som jag samlat på mig genom jobbet men jag flyger nu endast SA. Kan man utnyttja sin Avios på något intressant som inte är flyg? Undrar om det finns någon butik likt EBP butiken som SAS har?
 

MrDollar

Medlem
Lite off-topic kanske, men skulle någon vänlig forum medlem förklara hur avios och bonusresor med dessa fungerar?
Är det fast poängkostnader för vissa avstånd? Likt SAS har ju 100k poäng för C till USA/Asien
Hur är tillgången på awardbiljetter?
Hos vilka flygbolag kan man använda dessa avios?

Sorry om det blir offtopic men ibland läser man några inlägg angående British Airways och tier points, avios etc men förstår i princip noll. Det jag vet är att tier-points bygger status och avios är extrapoäng.

Någon som kan hjälpa mig att förstå programmet bättre? :)
 

Homer

Medlem
Lite off-topic kanske, men skulle någon vänlig forum medlem förklara hur avios och bonusresor med dessa fungerar?
Är det fast poängkostnader för vissa avstånd? Likt SAS har ju 100k poäng för C till USA/Asien
Hur är tillgången på awardbiljetter?
Hos vilka flygbolag kan man använda dessa avios?

Sorry om det blir offtopic men ibland läser man några inlägg angående British Airways och tier points, avios etc men förstår i princip noll. Det jag vet är att tier-points bygger status och avios är extrapoäng.

Någon som kan hjälpa mig att förstå programmet bättre? :)


Här är nästan allt du behöver veta, förklarat på pedagogiskt sätt


Your guide to the Executive Club, attaining status and earning Avios | 2018 edition - FlyerTalk Forums

Your guide to spending Avios | 2018 edition - FlyerTalk Forums
 
Toppen