Senaste nytt

Bäst respektive sämst klädd besättning

Agö

Medlem
Vad sägs om denna anskrämliga uniform?

Niki Airlines.jpg

Bild lånad från: Poll! Ugliest Cabin Crew Uniform! — Aviation Polls Forum | Airliners.net
 

Lukas2

Medlem
Håller med att SAS uniform är lite tråkig, fast Lufthansas är väl inte så där upphetsande heller.. förutom att deras knallgula scarf piffar upp det hela.
Snyggast tycker jag att Korean Air har, en dag ska jag oxå ha en scarf som de har.
Håller oxå med om att Austrians knallröda strumpbyxor är gräsligt fula, vem kom på det? Fick ju en chock :eek: första gången jag såg dem, och satt och funderade om det var sant eller ett skämt. :)
Men min fråga är, vart har alla flygvärdinnor gjort av sina små fula hattar?? Används aldrig de längre? ;)
 

Magino

Medlem
Håller med om att OS är de fulast klädda som jag flugit med. Om jag inte minns fel var deras uniform ännu fulare i mitten av 00-talet då de hade knallgröna strumpor och det skar sig ännu mer i ögona (rysning).
 

ulagun

Medlem
Flög med Syrian Arab Airlines för länge sedan. Första åsynen på deras flygvärdinnor blev chockartad. Sanslöst sminkade och med :utmanande uniformer som om de kom från extraknäck på någon bordell.
Stämde inte riktigt med vad jag förväntat av ett arabiskt flygbolag.
 

Fredrik

Medlem
Jag tycker inte heller att SAS har speciellt inspirerande uniformer men det blir inte bättre av det är mormödrar som bär den. United och US Airways har också riktigt tråkiga uniformer.

Austrian har nämnts som fula och det håller jag med om.

Min slant på bästa uniform går till Singapore Airlines men det beror säkert också på de positiva känslorna från resorna med dem.
 

nilsson

Medlem
KLM!
ja gick runt en halvdag på AMS, huvudet gick som ett fyrtorn - bra färg och i princip bara snygga flygvärdinnor

"Why is blue the colour of KLM? We got to chose first"
Det finns en hel del bastanta KLM-värdinnor som hållt sig till Bitterballen och Pommes med majonnäs, men de är ofta väldigt trevliga.
 
Toppen