Bäst respektive sämst klädd besättning

Diskussion i 'Övrigt' startad av maba, 17 September 2012.

1. maba

maba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänkte höra med er vilka bolag ni tycker har den bästa respektive sämsta klädda besättningen. Själv tycker jag att bäst klädda är Qatar och tyvärr måste jag säga att Austrian är sämst klädda och där är de röda strumpbyxorna på flygvärdinnorna en stark bidragande orsak, men SAS kommer inte långt efter med sina oinspirerade uniformer.

2. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Sämst klädda hittar man ibland på Delta enligt min mening. Där har jag sett flygvärdinnor som inte haft uniform utan helt vanliga kläder; dvs,. jeans och pullover. Det enda som gjort att jag förstått att de var flygvärdinnor var namnskylten samt att de delade ut dricka... Hur ska man veta att de är flygvärdinnor i en nödsituation?

3. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även när Delta har sina uniformer på sig så är de rätt fula. Snitt som en morgonrock.

4. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stockholm Design Lab gjorde väl SAS uniformer? Lite trista men fina tycker jag. Annars har väl Air Dolomiti de absolut tunnaste vita blusarna i sin kvinnliga uniform. Det ser ju helt oseriöst ut faktiskt. Kan tycka att Qatar överdriver lite?
    +håller med om att Austrian är absolut värst.

5. Kebalibre

Kebalibre Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Apropå Qatar Airways så är de tydligen sinnessjukt noggranna med sin personals utseende och klädsel.
    Besättningen inspekteras väldigt noggrant innan varje arbetspass. Inga veck på uniformerna får förekomma och råkar din hy ha en dålig dag så blir du satt på "grooming" tillsvidare, utan ersättning. Personal med jeans tillåts inte ens komma in i Qatar Airways's lokaler och besättningarna är förbjudna att röka även när de inte är tjänst.

6. Jacob

Jacob Medlem

Jag tycker Air France har stiliga uniformer, mörkblåa och oftast med ett rött band runt midjan. Gillar även flygbolagen som kör med saronger, som Singapore Airlines, Malaysia Airlines och Garuda. Sedan en tumme upp till Korean Air och deras hårnålar och håruppsättningar (förklaring kommer i nästa reportage).

Någon riktigt sämsta kan jag inte komma på. Kan möjligtvis tycka att SAS har lite för enkla och tråkiga uniformer, och i synnerhet de förkläden de tar på sig under flygningen.

7. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Var tvungen att googla fram en bild:
    Air dolomiti image by cashforce on Photobucket

Nåja, de ser ju glada ut iaf.

Själv så måste jag säga att AF har trevliga uniformer.
    Har hittils inte hittat någon fin uniform bland US flyg.

8. Det beror på vem man frågar. Min son som gillar röd färg tycker säkert om Austrians knallröda uniform. :D

9. miles

miles Medlem

Land:
    United Kingdom United Kingdom
  10. Homer

Homer Medlem

sen kan du googla bild på hooters air :cool:

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!