Senaste nytt

Bäst poängintjäning för resa i första klass - till vilket program? Oneworld

Senator

Moderator
Philip, jag vill inte lägga mig i för mycket ditt val av flygbolag och rutter, men jag hade (om möjligt) ändrat
HKG-LHR till CX F på en B77W
LHR-LAX till BA F på A380 som bör finnas under tiden du skall resa som AA prefix

Mina skäl:
CX F är bättre än BA F
BA F är bättre än AA F
Bättre markuppevelse i HKG
Bättre markuppevelse i LHR T5 med CCR

Om man bor i Sverige hade jag sedan valt BAEC eller Qantas om du tänker börja använda Emirates från ARN.
 
Philip, jag vill inte lägga mig i för mycket ditt val av flygbolag och rutter, men jag hade (om möjligt) ändrat
HKG-LHR till CX F på en B77W
LHR-LAX till BA F på A380 som bör finnas under tiden du skall resa som AA prefix

Mina skäl:
CX F är bättre än BA F
BA F är bättre än AA F
Bättre markuppevelse i HKG
Bättre markuppevelse i LHR T5 med CCR

Om man bor i Sverige hade jag sedan valt BAEC eller Qantas om du tänker börja använda Emirates från ARN.


Jag kollade från början att åka med CX 77W från HKG - LHR men tyvärr fanns det inga lediga platser under de dagar jag kommer åka på. Då vi är 2 som åker och att detta är min allra första första klass resa så vill vi sitta ihop och då blir det genast begränsningar bland sätena ombord.

Jag har prioriterat nya plan i kombination med bolag för att få åka i ny kabin så därav har sträckan fallit ut som den gjort.
Jag är fullt med på vad du menar men hoppas och tror att jag kommer få en behaglig och trevlig upplevelse trots amerikanskt över pölen ;)
 
Last edited:
Toppen