Bäst placering med barn i SAS nya business class?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Ola Löfgren, 29 April 2015.

1. Har bokat awardbiljetter till New York i juli för mig och min dotter i business och hoppas ju såklart på nya kabinen. (enligt platsväljaren så är det nya kabinen båda vägarna) Vilka platser är bäst att sitta på om man vill resa tillsammans? Dom två i mitten eller en sidoplats och en mittenplats?

2. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Beror kanske på ålder på barnet.
    Fördelen med sido och mittenplats är man lättare kan resa sig för att hjälpa till etc. Sitter man i mitten är det ju dock enklare / närmre tala etc. Reste med en sexåring för ett par veckor sedan , han ville ha fönster så då fick det bli mitten plats för mig och fönster/sidoplats för honom

LarsCph gillar detta.
  3. Ritz

Ritz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Ola Löfgren: skulle valt två mittenplatser i och med att sidoplatserna inte är i linje med mittenplatserna. Det gör att det blir rätt krångligt att kommunicera över mittgången. Men allt beror så klart hur mycket man vill kommunicera och hjälpa till. :)

4. Filip

Filip Medlem

Vi åker ARN-ORD med en 8-åring och en 3-åring, har bokat 2xmitten men är något fundersamma över om man kan hålla styr på lillbusen när mittenstolarna är så pass avskiljda. Det fungerade fint senast men då med SAS gamla kabin samt Air France business-stolar.

5. Ritz

Ritz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns risk att mittenbordet fungerar som "klätterställning", det blev lite så med min 10-månaders. Kan tänka mig att det blir mer så ju äldre de blir?

Bryant gillar detta.
  6. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vi har bokat mittenstolar med en 1,5 åring och jag funderar fortfarande om detta är det bästa alternativet (rad 1)... Har även funderat på fönster + gång, men då kan ju det vara så att vi "stör" personen som sitter med oss i dubbelsätet.. Två fönsterplatser är ju inte speciellt socialt :)

7. simon_says91

simon_says91 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du behöver aldrig vara orolig att störa den andra i mittsätet då de är så pass avskilt. Du har en hel panel i vägen till nästa stol. Det hade ju varit att föredra säten som thai har där mellansätena är precis bredvid varandra om man reser tillsammans med någon. Nu

8. Ritz

Ritz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Bryant: Mitten plus fönster fungerar inte optimalt då sätena inte är i linje med varandra. Två mittenplatser kommer att funka bra!

Filip och Bryant gillar detta.
  9. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stort tack! Blir till att behålla mittenparet.

LarsCph gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!