Bäst och billigast Premium Economy mellan Europa och NYC?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av simontemplar, 16 Februari 2012.

1. Vad säger ni som åkt en del, vad ger mest bang for the buck om man flyger i Premium Economy mellan Europa och New York?

Jag har kikat runt en del och tycker att AF har ett bra pris i deras A380 mellan BCN-CDG-JFK för runt $1300, men det lär säkert gå att hitta billigare.

Finns det bättre produkter än AF till bättre pris i denna klass? British Airways? Lufthansa? LX?

2. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    har inte testat AF premium economy så kan inte uttala mig.
    British Airways kostar just nu 8700SEK T/R i Premium Economy via LHR T5. Ungefär samma pris alltså. Jag skulle mycket hellre byta på T5 London än Charles de Gaulle... samt JFK Terminal 7 som British Airways använder på JFK är bra mycket bättre än T1 JFK där AF huserar samt du har en hel drös med bolag som skapar köer i immigration.

Last edited: 16 Februari 2012
    1 person likes this.
  3. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger du via LHR, t ex GOT-LHR-JFK, så kasserar du in 220 TP t&r och har därmed tagit ett bra kliv mot silver.

1 person likes this.
  4. DrGluttonius

DrGluttonius Medlem

Det finns många flygplatser jag hellre skulle byta på än CDG, tror tom. att BRR (Barra International Airport) är att föredra, trots att landningsbanorna med jämna mellanrum spolas bort, kan ändå inte bli sämre än CDG. ;)

3 personer gillar detta.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    AFs premium economy är sissodär imho. Man har mer benutrymme och det är bredare plats mellan sätena. Stolarna har även eluttag. Om man får tag på dessa platser till vettiga priser är det en OK deal, men ofta är de på tok för dyra för att det ska vara värt det. Sedan får du ju dessutom förmånen att få en halvmara inkluderad i priset eftersom du antagligen behöver springa igenom halva CDG när du ska byta.

Ska jag vara helt ärlig, så tycker jag att SAS Y slår AF PE varje dag i veckan.

Om du ändå väljer AF PE, så tycker jag du ska välja ett säte vid gången i mittraden. De är bäst imho. Du vill troligen också undvika första raden då de är aningen smalare pga TVn och bordet som förvaras i armstöden.

2 personer gillar detta.
  6. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bäst OCH billigast är ju tyvärr två ord som sällan hör ihop...

2 personer gillar detta.
  7. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som vet vilka flygplan och linjer som fortfarande kör med British Airways:s gamla Premium Economy? Antar att NYC bara körs med nya?

Jag påträffade den gamla PE mellan MCO-LGW i december 2011. Det var ju rena skämtet. Man fick verkligen anstränga sig för att se skillnaden mellan Premium och vanlig economy. Som jag förstått det är nya Premium betydligt bättre än det gamla skämtet?

8. Ser ingen nämna något om varken Lufthansa eller LX? Vet att speciellt sist nämnda ska vara mycket angenäma att flyga med, fast det kanske enbart gäller C och F kabin? Lufthansa verkar förresten inte ha PE när jag tittar efter, kanske är samma för LX då?

9. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lufthansa och LX erbjuder tyvärr ingen ekonomi extra eller liknande på sina flyg.

10. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rätta mig om jag har fel, men bland de Europeiska bolagen är det väl bara British Airways, AF, SK, KLM, AZ, TK och Virign Atlantic som har premium economy. Den tyska siten Vornesitzen har listat bolag med eco+.

Så varken Lufthansa eller LX har eco+, vilket var en anledning till att jag hamnade hos British Airways.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!