Bäst att inte "tappa benet"?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av jumbooze, 4 April 2012.

1. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tänker jag rätt här?
    Visst funkar det så här:

Tappar jag första "benet" så voidar jag biljetten? :confused:

Först flyger jag TATL CPH-ZRH-ORD först med LX 008 (landar 15:40 på ORD).
    Men behöver nu fortsätta ORD-NYC samma dag typ 20:20 vilket är en gamble på ORD som är kaos när den är som bäst.

Frågan är om jag bokar hela resan dvs multi-city för alla mina domestic, dvs ORD-NYC-ORD-LAS-SFO-YVR-ORD.

Om min resa över skulle bli grymt försenad eller något annat roligt och jag missar ORD-NYC så brinner väl NYC-ORD-LAS-SFO-YVR-ORD inne också om jag har allt på en biljett.

Ska man fega och köpa ORD-NYC på en PNR och sedan resten på en biljett?

2. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Om du inte har något att förlora på det så sätt ORD-NYC på en separat biljett. Kan annars inte den (eller samtliga flyg) kombineras med flygen över Atlanten på en biljett?

3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gnopps, tack för svar!

TATL är med jobbet och resten är privat, men jag ska fråga SWISS om de vill sälja till en ORD-NYC.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!