Senaste nytt

Bäst 2-4-1 chans Mellanöstern eller Sri Lanka för bokning innan nyår?

FTBern

Ny medlem
Har fått ihop mitt första års två stycken 2-4-1 checkar och inser att jag behöver lägga bokningar innan nyår. Men med en gravid partner blir ju frågan vart man hittar värme i februari utan zikavirus (mexiko, karidbien, stora delar av sydostasien är out). Seychellerna verkar ju rätt svårt med kort varsel.

Kvar återstår tankar om Sri Lanka och Mellanöstern (Dubai, Oman, Abu Dhabi)

Vad är era bästa tips för sökstrategi givet de förutsättningarna? Tacksam för alla tips, särskilt de som erbjuder möjlighet till first eller business

  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Dubai, Oman, Abu Dhabi, Colombo eller annat solläge
  • När vill/behöver du resa ut? 23 februari (+-3 dagar, så från ons 20)
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 6 mars
  • Hur länge vill du vara borta? 7-10 dagar vore perfekt
  • Hur många personer som skall resa? 2 stycken
  • I vilken kabinklass? Minst Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Har omkring 150K poäng för denna resa, plus en 2-4-1 voucher
  • Vad är det viktigaste för dig? Att resan kan bokas innan 181231, går det åt mindre poäng så är det alltid plus
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inga måsten, men vi är öppna för längre stops
 

Zniper

Medlem
First har du inte tillräckligt med poäng för att flyga så du får rikta in dig på Business. Angående strategi så brukar jag börja med att kolla Star Alliance Map för att se vilka större flygplatser som har flyg till min destination och sen är det bara till att börja söka via tex Uniteds sida.
Sri Lanka verkar det gå att hitta flyg till men man ankommer och lämnar mitt i natten på de flesta flygen. Vet inte om detta är ett problem för er
 

nissefalk

Medlem
En koll bara, har du fått in 2-4-1 checkarna under 2018 isåfall gäller dom ju under hela 2019 också så inget behov att boka innan 31 December 2018 fick du dom under 2017 så brinner det ju dock i knutarna.
 

FTBern

Ny medlem
First har du inte tillräckligt med poäng för att flyga så du får rikta in dig på Business. Angående strategi så brukar jag börja med att kolla Star Alliance Map för att se vilka större flygplatser som har flyg till min destination och sen är det bara till att börja söka via tex Uniteds sida.
Sri Lanka verkar det gå att hitta flyg till men man ankommer och lämnar mitt i natten på de flesta flygen. Vet inte om detta är ett problem för er

Tack. Mycket hjälpsam karta för att hitta nya resvägar. Upptäckte lite fler destinationer inom Nordafrika/Mellanöstern-zonen som kan bli aktuella
 

Ubbe

Medlem
En koll bara, har du fått in 2-4-1 checkarna under 2018 isåfall gäller dom ju under hela 2019 också så inget behov att boka innan 31 December 2018 fick du dom under 2017 så brinner det ju dock i knutarna.

Men det är väl så att man måste resa under giltighetstiden, inte bara boka under den tiden.
 

chazzie

Medlem
Högre elevationer såsom Mexico City är för högt uppe för att drabbas av Zikaviruset, så det kan vara ett alternativ om inte havsnära är ett krav.
 
Nej @Ubbe enbart bokning som måste göras innan giltighetstiden går ut. Dock får du inte tillbaka dina 2-4-1 voucher om du avbokar när den inte längre är giltig.

@FTBern Där finns X antal platser i business till LA under dina datum, dock endast ekonomi hem om det kan vara aktuellt.
 

Taggen

Medlem
Har fått ihop mitt första års två stycken 2-4-1 checkar och inser att jag behöver lägga bokningar innan nyår. Men med en gravid partner blir ju frågan vart man hittar värme i februari utan zikavirus (mexiko, karidbien, stora delar av sydostasien är out). Seychellerna verkar ju rätt svårt med kort varsel.

Kvar återstår tankar om Sri Lanka och Mellanöstern (Dubai, Oman, Abu Dhabi)

Vad är era bästa tips för sökstrategi givet de förutsättningarna? Tacksam för alla tips, särskilt de som erbjuder möjlighet till first eller business

  • Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
  • Var är din destination? Dubai, Oman, Abu Dhabi, Colombo eller annat solläge
  • När vill/behöver du resa ut? 23 februari (+-3 dagar, så från ons 20)
  • När vill/behöver du komma hem? Senast 6 mars
  • Hur länge vill du vara borta? 7-10 dagar vore perfekt
  • Hur många personer som skall resa? 2 stycken
  • I vilken kabinklass? Minst Business
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) Har omkring 150K poäng för denna resa, plus en 2-4-1 voucher
  • Vad är det viktigaste för dig? Att resan kan bokas innan 181231, går det åt mindre poäng så är det alltid plus
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Inga måsten, men vi är öppna för längre stops

Det finns platser dina datum till:
Miami, LA, Cancun via CPH och EWR, Costa Rica via CPH och EWR. Det ser tunt ut med Afrika och Mellanöstern.
 

FTBern

Ny medlem
Tack för alla grymma tips. Blir en trip i Business till Seychellerna på 10 dagar med Ethiopian Airlines :)

Outbound.png
Homeward.png
 
Toppen