Senaste nytt

Awardtravelr: ny frontend till ANA tool

erc

Medlem
Just. Det har jag snappat upp tidigare någonstans. Går det att klura ut vilka bolag som gör på det sättet? Även kanadensiska och centralamerikanska?
 

KVS Tool

Medlem
Ligger awardtravelr nere? Permanent/tillfälligt? Upptiden på tjänsten har varit lite tveksam den sista tiden, är det samma problem med ex KVS?

KVS körde jag härom dagen utan problem. Sedan kanske man inte helt ska lita på awardtravlr, men kan söka på den i den första sökningen så att säga och sedan dubbelkolla med ANA.

Please note that all KVS Tool systems continue to function normally.
 

henrik l

Medlem
Inför nästa sommar har jag börjat "torrsimma" lite och jämfört plasttillgången som ANA respektive awardtravelr visar.

Jag gjorde en sökning på FRA-BKK på både ANA och awardtrawelr. Awrdtravelr visar att det finns platser i F med LH den 10:e, 12:e,13:e och 14:e augusti i år, medan man på ANA bara ser tillgång i LH C vid ett tillfälle. Thai var som vanligt inga problem.

Min fundering är om dessa platser som visas enbart är tillgängliga om man har M&M, men om man ska använda Dividend miles kan det vara väldigt vanskligt att hitta något, även med kort varsel. Efter denna lila test ser jag för egen del att det kan vara en stor risk att man blir sittande i LH C mellan FRA-BKK om man gör den bokningen istället för TG F i 380'n.

Vi hade iofs inte rett ut helt om man kunde byta bolag (samma dag, samma sträcka) utan att dom river upp hela bokningen.
 

JacobGBG

Medlem
Min fundering är om dessa platser som visas enbart är tillgängliga om man har M&M, men om man ska använda Dividend miles kan det vara väldigt vanskligt att hitta något, även med kort varsel. Efter denna lila test ser jag för egen del att det kan vara en stor risk att man blir sittande i LH C mellan FRA-BKK om man gör den bokningen istället för TG F i 380'n.

Det är ju bara att du ringer till US och gör en prel bokning som du sedan låter gå ur tiden, med syfte för att se om F sätena finns där. Rate desken måste förstås godkänna det också när man gör en skarp bokning men kan agenten se platserna så tror jag det är rätt grönt.
 

karho

Medlem
En fråga kring detta verktyg: går det att på något sätt se hur många platser som finns tillgängliga i resp. klass? Vad jag lyckats få fram är bara om det finns några platser, men ej hur många.
 
Toppen