Senaste nytt

Awardtravelr lägger ner verksamheten

Jonas C

Medlem
Mycket tråkigt. Jag tycker att awardtravelr var enklare att använda en ExpertFlyer när det kommer till att söka bonusresor. Men å andra sidan har jag inte haft så mycket användning för tjänsten på sistone då de flesta av mina awards har bokats med LifeMiles.
 

Dr. Miles

Expert
Ajdå. Jag som sitter med min 2-4-1 och behöver hitta något...

Ett tips är sökning på ANA.

Grundinfo: Hur bokar jag en bonusresa med mina poäng? - BusinessClass.se

1, När man har kommit till Partner Flight Awards, klicka på "7-Day Availability (direct flights only)"

Screenshot20140312_5.png

2, Mata in flygplatskoder där SAS flyger direkt mellan dem.
Denna exempel visar Köpenhamn (CPH) och San Francisco (SFO).
Välj 2 vuxna och kabinklass: Business Class.

Screenshot20140312_6.png

3, Här kan du se resultat. Om du ser gul/orange färg på något av datumet då finns det 2 lediga platser i Business class. Om du inte hittar något, kan du klicka på "Previous" eller "Next" och söka vidare.

Screenshot20140312_7.png

På det viset kan du söka 7 dagar åt gången och det går ganska fort.
När man har gjort många sökningar på en gång kommer CAPTCHA fram. Då är det bara logga ut och logga in igen.

Det verkar som ANA har implementerat CAPTCHA. Den visas när man söker award platser många gånger.

12907-artikel-guide-soekningstips-pa-anas-webbsida-screenshot20130120_1.jpg
 

rob74

Medlem
Jo, det blev allt att ta till gamla hederliga ANA igår.
Skönt att det funkar ännu i alla fall.
Fast nu, efter att de gjort om hemsidan, var det många klick för att komma fram till sökandet....
 

rob74

Medlem
Det behövs inte om man har tillräckligt många miles på kontot. ;)

Kreditrea Lufthansas flight med lägsta bokningsklasser (L, K, E, T) till ANA Mileage Club är ett sätt. Det ger ändå inte så många miles till andra bonusprogram.

Lufthansa [LH] Partner Airlines | ANA Mileage Club | ANA

Bra tips med LH!
Jag har i nuläget 200 poäng hos ANA, så jag behöver ju inte göra några omvägar utan kan gå direkt in på Star Alliance Partner Award.
Men det var innan jag kom fram dit som det var lite nya länkar att passera. Sedan var det väldigt finstilt skrivet på länken "request partner award".
Men det kanske finns ett snabbare sätt då?
 

Magino

Medlem
Jag lyckas aldrig hitta på ANAs hemsida så jag har bara sparat inloggningsidan till awardsökningen som en favorit :)
 

Misssussi

Medlem
Hej, jag har letat runt här på BC men inte funnit någon info om Awardnexus sökresultat stämmer. Om det på Awardnexus kommer fram att det t,ex finns first med LH från Frankfurt till BKK stämmer det då, eller måste jag söka på ngn annan site för bekräftelse?
 

johhenrik

Medlem
Hej, jag har letat runt här på BC men inte funnit någon info om Awardnexus sökresultat stämmer. Om det på Awardnexus kommer fram att det t,ex finns first med LH från Frankfurt till BKK stämmer det då, eller måste jag söka på ngn annan site för bekräftelse?

Jag har använt Awardnexus i något år och det har fungerat utmärkt för mig. Huruvida det alltid stämmer kan man dock inte säga. Det kan allt diffa lite mellan olika FFP vad de ser kontra vad du ser. För mig har det alltid stämt när jag använt Awardnexus för EB, M&S och FB iaf.
 
Toppen