Senaste nytt

Awardtillgång inrikes Usas västkust juli

ucce

Medlem
Hej!

Kommer vilja åka till Usas västkust i sommar, och blev därför glad när vi lyckades knipa två platser på direktflyget med SAS i C till Chicaco i juli t/r med Eurobonus. Tänkte sedan att det skulle vara en smal sak att bygga på med inrikesaward till antingen San Fransisco, Seattle eller LA. Där var det dock soprent på platser, trots att det går minst 5-6 flyg med United dagligen till dessa destinationer.

Tror ni att man kan räkna med att det dyker upp framåt, eller är det svårt med inrikesawards till västkusten sommartid utifrån er erfarenhet?

Har även massa Avios, även om det blir lite krångligare. Dock inga platser där heller.

Det är ingen brådska att boka detta, och det kan så klart dyka upp long haul platser i C också vad det lider. Men en liten indikation skulle vara tacksamt
 

MartinH

Medlem
Jag har själv inte upplevt att det blir mer platser tillgängliga, men @palmen brukar ju säga att det funkar. Oavsett vilket så ska du behålla dina SASplatser och se hur det utvecklar sig, du har inget att förlora.
 

ucce

Medlem
Jag har själv inte upplevt att det blir mer platser tillgängliga

Tack! Gäller ditt svar just inrikesawards till västkusten sommartid, eller mer generellt United-awards?

Och ja, vi behåller så klart SAS platserna och kan ju alltid köpa inrikesbiljetterna separat. Men det är väldigt bra värde för poängen om man lyckas få till en inrikesaward också :)
 

palmen

Moderator
United brukar öppna upp award platser några veckor innan avgång. Just mellan Los Angeles och San Francisco kan det dock vara tunt ibland.

Jag skulle flyga San Francisco till New York I början på juli förra året, med 2 byten (Seattle och Pittsburgh) gick det att få ihop men delvis i economy. Var helt tomt på award på alla direktflighter. Med 2 veckor kvar fanns det dock tillgänglighet på alla direktflighter.
 

mha321

Medlem
Säker kan man aldrig vara, men det stämmer att United öppnar awards ganska sent. Framförallt i premium cabin, men även i eco. Som @palmen säger är det ofta en bra idé att boka något via connection bara för att ha det inlåst "just in case", och sedan hålla ögonen på det och ta en omokning. Har funkat för mig massor med gånger.

Kan inte uttala mig specifikt om västkusten, dock.
 

ucce

Medlem
Tack för alla svar! Då verkar det som att vi kan ha lite is i magen i alla fall. Worst case får vi köpa en biljett nån vecka innan
 

palmen

Moderator
Tack för alla svar! Då verkar det som att vi kan ha lite is i magen i alla fall. Worst case får vi köpa en biljett nån vecka innan
Det kan bli väldigt dyrt att köpa biljetter med någon veckas framförhållning bara så ni vet.
Finns det verkligen inte en enda award i economy eller vad som helst från Chicago till västkusten i USA? Låter lite konstigt tycker jag men brukar alltid gå att få ihop något.

EDIT: Sökte lite själv nu och det är typ helt soprent i hela juni och juli.
Finns standard awards men inte saver. Jag skulle nog kontakta Eurobonus och se om de kan se någon tillgänglighet
 

Capa

Medlem
Det kan bli väldigt dyrt att köpa biljetter med någon veckas framförhållning bara så ni vet.
Finns det verkligen inte en enda award i economy eller vad som helst från Chicago till västkusten i USA? Låter lite konstigt tycker jag men brukar alltid gå att få ihop något.

EDIT: Sökte lite själv nu och det är typ helt soprent i hela juni och juli.
Finns standard awards men inte saver. Jag skulle nog kontakta Eurobonus och se om de kan se någon tillgänglighet

Har själv sökt i slutet av september början av oktober då jag behöver anslutningsflyg från tex ORD/IAD/EWR/BOS till ATL och det är i princip soprent där också.. massor av standard Award och även standard business men ingenting i "saver". Finns hygglig tillgång från IAH eller DEN men vet ej hur bra LH F är (FRA-IAH) eller (MUC-DEN) samt hur lätt/svårt det är att få en plats.. skulle nog föredra att flyga via en större hub som ORD. Men precis som för trådskaparen är dilemmat om man vågar chansa eller inte. Just nu finns ingen LH C men det kommer väl 3-4 månader innan. Hade gärna sett att anslutningsflygen vara bokade då när man bokar long haul flygningen.
 
Toppen