Awardplatser till Buenos Aires, tillgänglighet på Lufthansa?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av varva77, 15 Juli 2015.

1. varva77

varva77 Medlem

Har en 2-4-1 Amex Eurobonus voucher som jag vill utnyttja till Buenos Aires någon gång nästa höst så jag är mer än tidigt ute. Lufthansa flyger ju dit och undrar därför om det finns någon sportslig att få tag på ett par platser i Business? Givetvis omöjligt att svara på men hur brukar det vara om man är ute i god tid och flexibel? Försökte senast med Lufthansa och LX till Muscat men var helt omöjligt trots framförhållning och flexibilitet (blev TK tillslut).
    Undrar mest om någon har någon erfarenhet eller tips att dela med sig för att få till det. Nackdel att man inte bokar via M&M? Släpps det successivt med start 330 dagar? Antar det men finns det något mönster man kan följa?

Finns väl något ANA tool som kan vara till hjälp men skulle helst undvika att signa upp mig om möjligt..

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Bara att använda uniteds hemsida och söka efter awardbiljetter, det är saver award du ska leta efter.
    I Star Alliance forumet finns det en klistrad tråd med guide för hur du söker där.

Jakob Österberg gillar detta.
  3. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    TK släpper rätt många bonusplatser till Buenos Aires. Hade nog hellre flugit med dem än Lufthansas mediokra Business.

Bryant gillar detta.
  4. Homer

Homer Medlem

@agehall brukar väl åka till Buenos Aires i 1:a klass, så han borde ha koll?

5. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Jonas C Jag flög Lufthansa C till Sao Paulo och hem från Rio de Janeiro. Mycket trevlig
    upplevelse med deras nya Businessstolar. Har inte provat TK på riktig long-haul men
    deras Business har inte imponerat, vare sig servicemässigt eller hårdvarumässigt på
    de sträckor jag testat från Istanbul (Stockholm, Beirut, Astana och Kabul).

Flying P gillar detta.
  6. varva77

varva77 Medlem

Tackar, skall kika på UA's hemsida.

TK är ju inte fel men 30h+ istället för 17 måste jag ta med i beräkningen.

7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo man behöver övernatta i Istanbul, men de bjuder på hotellet. Ganska smidigt med 17.25 avgången, så man hinner ta sig ut till Arlanda lagom efter jobbet.

Jakob Österberg gillar detta.
  8. Flying P

Flying P Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    C award till EZE med Lufthansa bör gå att finns ganska enkelt om du har lite flexibilitet.

9. Golfkillen

Golfkillen Medlem

Har funnits väldigt mycket i First under juni och juli.

chazzie gillar detta.
  10. Inte nog med det, en stop på Sao Paulo också.
    Även om hårdvaran och mjukvaran av Turkish Airlines Business class kan vara en aning bättre än Lufthansa Business class, kan det inte vara värt för så mycket omväg och tid.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!