Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Vad gör jag för fel???
Söker ARN-BKK i början av november och hittar en hel del varianter via sas.se men det är helt tomt på Awardfares. Jag är guldmedlem på Awardfares.
Jag vet inte vad du gör fel. Jag hittar på Awardfares, alla dagar första veckan i november. (Sökte inte mer)

Jag går via ”Browse”, klickar sedan på förstoringsglaset på de datum jag vill söka på.

ff9612bdde864c426ae906c0f368dc3f.jpg
 

Tonton

Medlem
Vad gör jag för fel???
Söker ARN-BKK i början av november och hittar en hel del varianter via sas.se men det är helt tomt på Awardfares. Jag är guldmedlem på Awardfares.

Tänk på att på att Awardfares så söker du "ben-för-ben".

Varenda dag i November, med undantag för 6 november (enbart ekonomi), 29-30 november (ingen tillgänglighet alls), finns det minst 2 platser i Business på sträckan ARN-BKK. Med andra ord så finns det gott om tillgänglighet om du vill flyga direktflyget.

Skärmavbild 2018-12-26 kl. 10.09.54.png
 

Hotelier

Medlem
Jag ringde Tallinn testade ett gäng av de datum som visade "möjligt" First availability med SQ från SIN till FRA... men fick nej på alla. Har någon lyckats boka SIN-FRA...? Är det hang up and call again som gäller?
 
Jag ringde Tallinn testade ett gäng av de datum som visade "möjligt" First availability med SQ från SIN till FRA... men fick nej på alla. Har någon lyckats boka SIN-FRA...? Är det hang up and call again som gäller?
Hur lyckas sökverktyget ta reda på möjliga datum på rutten FRA-SIN med SQ i förstaklass? Metoden som funkar på CPH-SIN (och vice versa) fungerar mig veterligen inte på någon annan rutt. Så vitt jag vet går det bara att ta reda på Singapore Airlines förstaklasstillgänglighet, utan att ringa och fråga, på de här rutterna: Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus | Sida 32 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Last edited:
Hur lyckas sökverktyget ta reda på möjliga datum på rutten FRA-SIN med SQ i förstaklass? Metoden som funkar på CPH-SIN (och vice versa) fungerar mig veterligen inte på någon annan rutt. Så vitt jag vet går det bara att ta reda på Singapore Airlines förstaklasstillgänglighet, utan att ringa och fråga, på de här rutterna: Boka Star Alliance-awards online med Eurobonus | Sida 32 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag tror att den tar infon som tex experflyer och gör en gissning. Tex 4/4 F kvar, kanske 2 platser 2-3/4 F kvar, kanske 1 plats kvar.
Var ju flera som efterfråga funktionen därför la man till den. Dock att meddela att det bara är en ännu mera gissning än dom andra awarden
 

pqvst

Medlem
Jag ringde Tallinn testade ett gäng av de datum som visade "möjligt" First availability med SQ från SIN till FRA... men fick nej på alla. Har någon lyckats boka SIN-FRA...? Är det hang up and call again som gäller?

Att det visas "Möjligt" för andra SQ rutter än CPH-SIN/SIN-CPH var oavsiktligt och bör vara fixat nu. För CPH-SIN/SIN-CPH är det en kvalificerad gissning som @Andreas Ekman säger (4F => 2 awards, 3F => 1 award).

Jag bokade själv en SQ F igår med denna info och det stämde bra. Jag passade även på att fråga om andra SQ F rutter men hittade inget :(
 

Canadien

Medlem
Det har ju rapporterats om lyckade F på LHR-SIN på 777ER men det har inte funnits på de avgångar jag bett Tallinn kolla, som har F4 i Expertflyer.
 
Toppen