Award trip Stockholm-Sydney - EuroBonus vs USDM

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Stefan62, 18 December 2013.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om jag vill boka t ex ARN - SYD i first och använda EuroBonus-poäng - kan man då säga att tillgången på platser är annorlunda än om jag skulle vilja nyttja USDM-poäng istället?

Jag är medveten om att jag måste betala skatter etc om jag använder EB-poäng så på det sättet blir det "dyrare".

2. NotRyan

NotRyan Medlem

Ja, den är något bättre med EuroBonus-poäng om du bokar inom 14 dagar från resan eftersom du då också kan välja Lufthansa F på del av resan...

Mvh
    /NotRyan

1 person likes this.
  3. och man behöver inte att betala 75 USD för Quick ticketing fee (för avresa inom 21 dagar) och inte heller att betala 150 USD för avbokning/ombokning (om man gör det) som hos US Airways Dividend Miles som statuslös.

1 person likes this.
  4. NotRyan

NotRyan Medlem

Tyvärr äter ju YQ fort upp den vinsten och mer därtill.... :(

5. Bara börja resan från Brasilien istället för från Sverige så...

2 personer gillar detta.
  6. NotRyan

NotRyan Medlem

Det sparar man dessutom 30.000 poäng på (210.000 poäng Sydamerika - Pacific mot 240.000 poäng Europa - Pacific).....

Undrar om man kan routa via Europa då Sydamerika - Europa är billigare än Sydamerika - Pacific....

Last edited: 18 December 2013

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!