Senaste nytt

Award med Asiana

Martin Gren

Medlem
Jag har suttit och monitorerat tillgänglighet på Asiana under en längre tid för att boka nästa sommaresa.
Hittar ingen tillgänglighet för FRA-ICN efter den 13e Juli 2018 och detta datum justeras inte under den månad jag kollat.
Någon som har koll när dom släpper reward seats?

Har för mig jag läste i nån tråd att de inte släppte några award fram till Augusti nån gång. Ska se om jag hittar tråden
 

Dr. Miles

Expert
Jag har suttit och monitorerat tillgänglighet på Asiana under en längre tid för att boka nästa sommaresa.
Hittar ingen tillgänglighet för FRA-ICN efter den 13e Juli 2018 och detta datum justeras inte under den månad jag kollat.
Någon som har koll när dom släpper reward seats?
De har blackout. Perioden varierar beroende på rutt.
 
Jag har suttit och monitorerat tillgänglighet på Asiana under en längre tid för att boka nästa sommaresa.
Hittar ingen tillgänglighet för FRA-ICN efter den 13e Juli 2018 och detta datum justeras inte under den månad jag kollat.
Någon som har koll när dom släpper reward seats?

Jag har en F award den 25 Augusti med Asiana (ICN-FRA). Jag bokade den 25 September och då fanns det inga biljetter under hela juli och delar av juni och augusti, vilket jag antar var på grund av blackouten. Men det fanns lediga biljetter i mitten på Augusti och månaden ut, men dom gick åt i ganska hög takt, så jag är inte förvånad att du inte hittar någonting nu.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har en F award den 25 Augusti med Asiana (ICN-FRA). Jag bokade den 25 September och då fanns det inga biljetter under hela juli och delar av juni och augusti, vilket jag antar var på grund av blackouten. Men det fanns lediga biljetter i mitten på Augusti och månaden ut, men dom gick åt i ganska hög takt, så jag är inte förvånad att du inte hittar någonting nu.
Mileage Ticket HighPeak Season Information

International Flights (departing from non-Americas locations)

As of 2018:
1.1~1.7,
2.14~2.19,
7.14~8.19,
9.21~9.26,
12.22~12.31
Så om det handlar om Europa-Korea v.v. så får man inte boka Asiana awardplatser mellan JUL-14 och AUG-19 nästa år (2018).
 
Toppen