Avstå städning - Få 1500 poäng

Diskussion i 'Rezidor Hotels & Club Carlson' startad av fcx, 6 Mars 2016.

1. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vid incheckning på Radisson Blu Chicago blev jag erbjuden att få 1500 poäng om jag avstod house-keeping. Eftersom det bara var en stay på två nätter, och jag brukar avstå städning på sådana stays (jag kan bädda sängen själv), så slog jag till.

Har någon sett liknande erbjudanden på andra hotell?

Erik M, Morgan och 011430121 gillar detta.
  2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp. Är standard (tror jag) på Park Inn. Har t ex fått det på Park Inn i Bryssel.

fcx gillar detta.
  3. Morgan

Morgan Medlem

Fick typ 1500 yen (100 kr) i voucher för varje natt jag avstod städning i Tokyo för några år sedan, minns ej hotellnamn.

Var tredje dag var man tvungen att tacka ja till städning, och papperskorgar tömdes varje natt.

Positiv till den sortens initiativ. För mig känns turn down-service och tofflor vid sängen helt meningslöst...

4. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SPG har det också på viss ställen. 5 USD voucher/person eller så per natt. Råkade senast ut för det i San Diego på Sheraton.

5. peng

peng Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade det på Westin i Austin, 5 USD till restaurang alt 500 starpoints (SPG) per natt.

6. mha321

mha321 Medlem

Ett tips om man får det erbjudandet - kolla vilken rate man är bokad på. Är man bokad på en rate som inte ger poäng (t.ex. en konferens-rate) så får man inga poäng om man väljer det alternativet (men det märker man inte förrän det är för sent), därmed bättre att välja USD.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!