Senaste nytt

Avklippt HON-tag på bagage?

Bryant

Medlem
Inte för att vara den som är den, men om man inte var berättiga till dessa i första hand, och sedan är dom borta, "what is the big deal"? SAS taggade fel, Swiss upptäckte det och väljer värna om den viktigaste produkten. Och ja, de få antal gånger när jag har varit berättigad så har väskorna i vissa fall kommit fram innan mig; även på Arlanda. Så jag fattar om man väljer att ta bort dessa; "you get what you pay for". :)

Som sagt ingen big deal. Var bara nyfiken på hur det fungerar bakom kulissen.
 

Swissbob

Medlem
Bryant

Hände mig samma sak förra veckan. Frågade dom varför och Menzies personalen svarade att dom har slut på vanliga Priotaggarna så dom klipper av HON på taggarna i check-in och taggar de istället. :)
 

Bryant

Medlem
image-1197441595.jpg

Det verkar som om de fortfarande har dåligt med priotaggar :). Nu tejpar de över HON texten
 

rlager

Medlem
Det finns många flygplatser i världen där man i samband med transfers inte bara kontrollerar flyg och destination utan även kabinklass och aktivt korrigerar vid behov. Kan tänka mig att det dyker upp på de handscanners som de har i bagagesorteringen. Har hänt mig ett antal gånger men brukar vara åt andra hållet, dvs att jag ansluter till första klass och att man vid transfern byter ut en generell prioritetstagg mot en förstaklasstagg och ser till att min väska lastas i förstaklasscontainern så den blir absolut först på destinationen. Så absolut, visst händer det.

Men å andra sidan, vad spelar det för roll inom Europa?

Åkte Lufthansa first igår från Frankfurt till San Francisco. Stod och väntade i 30 minuter på mitt bagage (med HON-tag) innan jag insåg att någon hade plockat av det från bandet och ställt det vid sidan av. Hade jag otur eller kan det vara någon policy tro att man hanterar detta bagage separat?
 

Dr. Miles

Expert
När jag kom till Kuala Lumpur förra veckan fick jag och två andra First class passagerare vänta säkert 10 minuter innan vi fick våra bagage.
Det som var märkligt är att andra Prio taggade väskor kom ut först.
HON taggade väskorna var inte separerade från andra och jag hämtade själv från bagagebandet.
På den punkten tror jag att THAI hanterade bättre i Bangkok.

För övrigt hade Lufthansa ordnat personlig assistant till First class passagerare som väntade vid gaten. De ledde oss hela vägen till bagagebandet.
 

FF#1

Medlem
Åkte Lufthansa first igår från Frankfurt till San Francisco. Stod och väntade i 30 minuter på mitt bagage (med HON-tag) innan jag insåg att någon hade plockat av det från bandet och ställt det vid sidan av. Hade jag otur eller kan det vara någon policy tro att man hanterar detta bagage separat?


De har personal som tar av First baggage från bandet, så det gäller att hålla ett öga på dem för att komma därifrån snabbt.
 
Toppen