Senaste nytt

Avis Wien Schwechat

fmansson

Medlem
Har hyrt en Avisbil på Wien flygplats nu på söndag. Ska till Bratislava på jobb. Vad gäller? Accepterar Avis att jag kör till Bratislava? Om inte, hur göra? Boka av? Boka på annan?
 

tomino

Medlem
Du kan hyra bil och ta den utomlands mot ett tillägg. Hyrde själv bil på Schwechat i somras, dock av Hertz och var tvungen att teckna extraförsäkring/tillägg för att åka till Slovakien. Tror det gick på dryga tusenlappen extra för 3 dagar. Kan vara billigare om du stannar kortare, minns inte exakt.
 

jurgenb

Medlem
Dom brukar fråga om du skall köra utomlands vid uthämtandet och kan då justera priset utan större konstigheter. Det är mest om du åker till länder i regionen som kräver motorvägsskatt med sk vignette (klistermärken i rutan) som då behöver finnas på bilen osv - eller vad ska vi kalla dom - "mindre vägsäkra" länder där det kanske är vanligare med olyckor/bilstölder/inbrott osv.

Brukar hyra bil där minst en gång per år, men har bara dragit söderut (Italien) och det har jag för mig har man inte ens betalt något extra för!

Viktigt är däremot att du redan lagt in ditt *G vid bokningstillfället el flashar med kortet på plats så du får lite trevlig rabatt/upgrades..
 
Last edited:

EPOS11

Medlem
Skicka info till Avis förre, att du ska till Bratislava. Kostar ca. 70 sek/dygn extra (Sixt, Hertz)
Det finns också några bilgrupp som du inte få med res till SK/CZ/PL...men Bratislava är max 1h från VIE.
Kör försiktigt...det kostar mycket om för snabbt och gå direkt till polisens sommarstuga ;)
 
Toppen