AVIS prissättning

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av jurgenb, 1 December 2014.

1. jurgenb

jurgenb Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är i färd med att boka en hyrbil hos AVIS VIE i mellandagarna. Noterade en enorm prisdiff genom att behålla dagarna för intervallet men laborera med klockslagen för hämtning/lämning.

Vi pratar 4 dagars bilhyra med prisskillnad enligt nedan;

Hämtning: 2014.12.26 @ 09.00
    Return: 2014.12.30 @ 09.00
    Pris: ca 1800 SEK

Hämtning: 2014.12.26 @ 19.00
    Return: 2014.12.30 @ 19.00
    Pris: ca 3500 SEK

Trixar man runt lite så verkar det inte spela någon större roll om jag hämtar bilen senare så länge jag återlämnar den efter kl 12 den 30e, då drar priset iväg. Varför är det så? Nyårsafton är ju dagen efter och torde inte ställa till det med öppettider osv?!

Samtliga prisuppgifter har använt EBG AWD koden/valet.
    Utgick från följande sajt EuroBonus partners - Avis - SAS
    Har fått för mig att man får lite olika priser beroende på vilken sajt man utgår ifrån även om AWD koden används från samtliga utgångspunkter.

2. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har för mig att helgpriser är från torsdag kl 13 till tisdag kl 12. Bokar man utanför dessa tider blir det dygnstaxa. I ditt fall är brytpunkten tisdag 30/12 kl 12.
    Hyrbil Weekend | Avis Biluthyrning

agehall och jurgenb gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!