Senaste nytt

Avis Preferred

Rebel

Medlem
Försöker boka en bil i Frankrike med den fria weekend hyran man får efter 3 hyror men får felmedelandet
"Detta priset gäller inte för bokningar från Sverige".
Bilgrupp och period ska inte vara något fel enligt vilkoren. Någon som fått samma och kan hjälpa mig att lista ut vad felet är?

Det är bara att ringa in och boka. Det kostar inget extra.
Avis hemsida och app är inte dom bästa. Dom kan ha fått hjälp av SAS på det området:eek:
 

Berglund

Medlem
Avis hemsida och app är inte dom bästa.
Jag tyckte synd om Avis på SAS Diamondevent, där hade de ställt upp en Tesla och lite vimplar. Sedan kom @agehall @NotRyan och undertecknad, som mellan oss säkert har runt 100 Avishyror i år. Så frågade de vad vi tyckte om appen... Fel öppningsfras, kan vi väl säga!

Jag började med att säga att den är helt värdelös och därifrån blir den bara sämre. Sedan visade jag varför den inte är så bra när man har 50 hyror. Därefter frågade Aviskollatna inte mer utan bad mest om ursäkt och skulle framföra synpunkterna. Det är uppenbart att appen bara testats med en eller två bokningar åt gången.
 

chazzie

Medlem
Ja, AVIS-appen är nog den sämsta app som någonsin ockuperat plats i min "Juppi-nalle"... Hoppas de ordnar den, den har potential och är i alla fall snyggt designad.
 

Johan Gott

Medlem
Varje gång jag loggar in i appen får jag frågan om jag vill aktivera Touch-ID. Jag svarar JA och genomför aktiveringen för att vid nästa inloggningstilfälle få samma fråga igen. Det har aldrig fungerat och mitt användarnamn + lösen måste alltid skrivas i.....varenda gång!
 

Canadien

Medlem
Förutom att den inte fungerar så tycker jag den är smidig då jag iallafall kan hitta alla mina bokningsnummer i den. Men inga övriga funktioner lirar i appen. Android dock och ingen touch-ID och annat modernt...
 
Ibland kunde man se att man skulle få en S90 någon timme innan man hämtade den, men oftast visade den en några veckor gammal bokning som ”ready for pickup”. Har för mig att tid för återlämning inte var så lätt att hitta.
 

Filip

Medlem
Är det någon som kommit runt problemet att registrera sig via https://secure.avis-europe.com/när man stött på felmeddelandet på sista sidan?
Jag ser längre bak i tråden att både alternativt kreditkort och ta bort ÅÄÖ föreslås som lösning men jag har testat med både MC SAS och Amex SAS samt tagit bort ÅÄÖ utan framgång. Att registrera sig på avis.se fungerar men då hittar jag ingenstans att ange EB-nummer.
 

Filip

Medlem
Är det någon som kommit runt problemet att registrera sig via https://secure.avis-europe.com/när man stött på felmeddelandet på sista sidan?
Jag ser längre bak i tråden att både alternativt kreditkort och ta bort ÅÄÖ föreslås som lösning men jag har testat med både MC SAS och Amex SAS samt tagit bort ÅÄÖ utan framgång. Att registrera sig på avis.se fungerar men då hittar jag ingenstans att ange EB-nummer.

Jag svarar på min egen fråga.

1. Registrera dig via Avis registrering
2. Logga sedan in här: Avis Preferred - Home Page - European Car Hire Made Easy och välj "manage my profile", kryssa för "‘Yes’ to subscribe to our Loyalty Programme"
3. Gå in på den här sidan och efterregistrera/koppla ditt EB-medlemskap http://www.avisworld.com/avisonline...724620710D0B2CEAC125830E00388360?editdocument
 

Gus

Medlem
Någon som vet vilken nivå på Avis Preferred man får hos Amex Platinum? Basnivån, som alla kan skaffa?
 

samet

Medlem
Jag svarar på min egen fråga.

1. Registrera dig via Avis registrering
2. Logga sedan in här: Avis Preferred - Home Page - European Car Hire Made Easy och välj "manage my profile", kryssa för "‘Yes’ to subscribe to our Loyalty Programme"
3. Gå in på den här sidan och efterregistrera/koppla ditt EB-medlemskap http://www.avisworld.com/avisonline...724620710D0B2CEAC125830E00388360?editdocument

Försöker regga mig. Har följt alla tips och knep här men får ändå ett felmeddelande i sista steget. Avis kanske inte vill ha fler medlemmar?
 
Toppen