Senaste nytt

Avis Preferred

Skulle behöva hyra en bil på fredag från Klarabergsviadukten men de är fullbokade. Är det någon som använt sig av garanterad biltillgänglighet tidigare?
Fast den gäller väl bara om du är Avis President's Club och bokar innan 48 timmar.
Så om du ringer när dom öppnar imorgon torsdag så är det för kort tid.
 

johan_fbg

Medlem
Tänkte utnyttja mitt presentkort. I mailet jag fick står det "Bokning måste ske senast 4 timmar innan hämtning" men på hemsidan står det att man måste boka tre dagar innan. Någon som vet vad som gäller?
 

agehall

Medlem
Ring och kolla med dem - jag misstänker att om de har bilar så går det bra att i princip gå in till kontoret och boka samtidigt som du hämtar bilen. Men personligen har jag bara bokat långt i förväg så jag har ingen egen erfarenhet.
 

Homer

Medlem
Tänkte utnyttja mitt presentkort. I mailet jag fick står det "Bokning måste ske senast 4 timmar innan hämtning" men på hemsidan står det att man måste boka tre dagar innan. Någon som vet vad som gäller?


se post #149

Det går i varje fall inte att boka online mindre än 3 dagar innan

Fick det här svaret som inte var svar på den egentliga frågan

Jag skulle vilja rekommendera dig att kontakta vår reservations avdelning som kommer att hjälpa dig med ditt ärende.

(och reservations avdelningen visste naturligtvis inte heller vad som gällde)
 
Last edited:

johan_fbg

Medlem
Ring och kolla med dem - jag misstänker att om de har bilar så går det bra att i princip gå in till kontoret och boka samtidigt som du hämtar bilen. Men personligen har jag bara bokat långt i förväg så jag har ingen egen erfarenhet.

se post #149

Det går i varje fall inte att boka online mindre än 3 dagar innan

Fick det här svaret som inte var svar på den egentliga frågan

Jag skulle vilja rekommendera dig att kontakta vår reservations avdelning som kommer att hjälpa dig med ditt ärende.

(och reservations avdelningen visste naturligtvis inte heller vad som gällde)

Tack för rimliga svar. Jag ringde kundtjänst (Barcelona) som ”aldrig hade varit med om något liknande”. De hjälpte mig med bokningen.

I mailet står det att storhelger är undantagna presentkort men på bokningssidan är det endast tre perioder som är blockade och ingen av de är midsommar. Kundtjänst sa inget om att det var midsommar till helgen när jag lade in bokningen.
 

agehall

Medlem
I mailet står det att storhelger är undantagna presentkort men på bokningssidan är det endast tre perioder som är blockade och ingen av de är midsommar. Kundtjänst sa inget om att det var midsommar till helgen när jag lade in bokningen.
Firas midsommar utanför skandinavien?
 

Homer

Medlem
Finns mer som inte stämmer, på sidan där man bokar står det att i Storbritannien gäller vouchern för bil i klass B,C,E och i Spanien för C-F
men de klasser som verkligen går att boka är C, G, I (!)
(detsamma gäller fler länder t.ex Island)



Avis.jpg
Avis Spanien.jpg
 

johan_fbg

Medlem
Finns mer som inte stämmer, på sidan där man bokar står det att i Storbritannien gäller vouchern för bil i klass B,C,E och i Spanien för C-F
men de klasser som verkligen går att boka är C, G, I (!)
(detsamma gäller fler länder t.ex Island)



Visa bifogad bild 76729 Visa bifogad bild 76730
Frågade kundtjänst om jag kunde boka en I-klass då det stod att det var möjligt på hemsidan. Hon sa däremot att hennes system inte tillät det.

Jobbigt att boka en Hilux på Island för €700 i tron att det går att betala med sitt presentkort och det inte går...
 
Apropå gratishelgen. Vet någon något sätt att se om man har utnyttjat den eller inte?

Jag var ganska säker på att jag utnyttjat fjolårets men mär jag pratade med en snubbe på kundtjänst kunde han inte se om den fanns kvar eller inte. Och han kunde heller inte se att den jag fick för två veckor sen ”var tillgänglig”.
 
Toppen