Senaste nytt

Avis Preferred

Min voucher från förra året verkar ha följande:

Rättigheter:
Detta presentkort ger innehavaren rätt till en 3-dagars weekendhyra, mellan torsdag kl. 12:00 och senast måndag kl. 12:00 (antingen torsdag till söndag eller fredag till måndag). Gäller i mån av tillgång vid bokning.

Giltighetsperiod och område:
- Gäller fram till utgångsdatumet som visas på presentkortet.
- Hyran måste avslutas innan utgångdatumet på presentkortet.
- Gäller i Belgien, Danmark, Finland, Frankrike (exkl. Korsika), Grekland, Island, Irland, Italien (exkl. Sardinien), Luxemburg, Nederländerna, Norge, Polen, Portugal, Schweiz, Spanien, Storbritannien, Sverige, Sydafrika, Tjeckien, Turkiet, Tyskland och Österrike.
- Gäller bilstorlek upp till bilgrupp: Mellan.

Användarvillkor:
- Bokning måste ske senast 4 timmar innan hämtning.
- Gäller endast vid betalning på uthyrningskontoret.
- Presentkortet måste lämnas in vid hyrestillfället, endast ett presentkort kan användas per bilhyra.
- Presentkortet gäller inte storhelger så som jul, påsk, midsommar etc. Ytterligare undantag kan finnas under högsäsong.
- Presentkortet gäller på utvalda uthyrningsstationer. Vänligen kontrollera det med Avis innan bokning.
- Presentkortet inkluderar ordinarie tid, kilometer, försäkringar, samt registreringsavgift och skatt.
- Drivmedel, extrautrustning, service och flygplatsavgift ingår ej.
- Lokala statliga tilläggsavgifter, valfria produkter såsom extra försäkring, extra förare och tankningsavgift tillkommer.
- Presentkortet kan inte återbetalas eller överlåtas till någon annan.
Nu har jag fått min voucher också (den man får efter tredje hyran och som har ingenting alls att göra med Miles & More) och villkoren är de samma som ovan. Ytterligare en skillnad från Miles & More-vouchern, som bara gällde i 12 länder, är denna vouchern är giltigt i ett år från att den ställdes ut (Miles & More-vouchern är bara giltig 6 månader).
 

Homer

Medlem
Nu har jag fått min voucher också (den man får efter tredje hyran och som har ingenting alls att göra med Miles & More) och villkoren är de samma som ovan. Ytterligare en skillnad från Miles & More-vouchern, som bara gällde i 12 länder, är denna vouchern är giltigt i ett år från att den ställdes ut (Miles & More-vouchern är bara giltig 6 månader).


Gäller detta för båda?

Ej giltig för hyror mellan följande datum: 23/03/18-02/04/18, 01/07/18–31/08/18, 15/12/18- 03/01/19.
 
Gäller detta för båda?

Ej giltig för hyror mellan följande datum: 23/03/18-02/04/18, 01/07/18–31/08/18, 15/12/18- 03/01/19.
Jag kan inte hitta något om blackout-perioder på någon av voucharna, förutom följande punkt:

- Presentkortet gäller inte storhelger så som jul, påsk, midsommar etc. Ytterligare undantag kan finnas under högsäsong.

Jag kan tycka det är konstigt att de nämner midsommar, finns det i något av andra 11/21 länderna? Och det är väl inte så att hela Sveriges befolkning åker iväg på semester i de andra 11/21 länderna under midsommar och därmed skapar en stor efterfrågan på hyrbilar i de länderna under midsommar?
 
Last edited:

Homer

Medlem
Jag kan inte hitta något om blackout-perioder på någon av voucharna, förutom följande punkt:

- Presentkortet gäller inte storhelger så som jul, påsk, midsommar etc. Ytterligare undantag kan finnas under högsäsong.


Den texten är på sidan där du bokar.


Klicka här för att boka online och ta med presentkortet när du hämtar bilen.
BOKA NU >
 
Suck och stön, när jag går till bokningssidorna så finns det så klart annan information där... Använder SAS och Avis samma IT-företag?

Vanliga vouchern som man får efter 3 hyror:
Vänligen observera att hyresavgiften kommer att tas bort vid tidpunkten för upphämtning. Du behöver bara betala extra kostnader, lokala avgifter om tillämpligt eller när du bokar en större bilgrupp än mellanstorlek eller längre än en helg.

Bilgrupper i mellanstorlek: Österike B,C,D,K,L/ Belgien B,D,E,M,O / Tjeckien B,C,G,K / Danmark, Norge och Frankrike A-C/ Finland B,C,M/ Tyskland B,C,D,H,K/ Grekland A-D/ Irland A,B,N/ Italien A-D/ Island A,B,C,D,E,L,N,O/ Luxemburg B,D,E,K,M,O/Nederländerna C-E/ Polen A,B,C,D,I,J/ Portugal E,F,N/ Spanien C-F/ Sverige C,G,I/ Schwitz B,C,E,F,K/Turkiet A,B,F,G,O/ Storbritannien B,C,E/ Sydafrika A

Ej giltig för hyror mellan följande datum: 23/03/18-02/04/18, 01/07/18–31/08/18, 15/12/18- 03/01/19.


Information om hyra av GPS
Pris: 125 kr per dygn
max 875 kr per hyra.

Information om hyra av bilbarnstol:
• Maxpris för hyra av barnstol är SEK 500.00 per hyra.
• Maxpris för hyra av bälteskudde är SEK 500.00 per hyra.

Avbeställning
Om du inte avbokar din beställning före den tidpunkt som anges i bokningen och inte hämtar upp ditt fordon inom 24 timmar därefter, utgår en avgift för utebliven avbokning på SEK 460 som kompensation till den lokala leverantören. Vid hyra av skåp, lastbilar samt minibussar i Skandinavien debiteras 50 % av hyresbeloppet vid avbokning mindre än en vecka innan hyrans start och vid ej avbokat fordon debiteras hela hyran.

Övrig information
• Envägshyra av extrautrustning är på förfrågan. Vid envägshyra av extrautrustning tillkommer en envägsavgift på 375 kr.<
</code>

Miles & More-vouchern:
Midsize cargroups: Austria B,C,D,K,L / Belgium B,D,E,M,O / Czech Republic B,C,K / Denmark A-C / Finland B,C,M / France A-C / Germany B,C,D,H,K / Greece A-D / Great Britain B,C,E / Ireland A,B,N / Island A-E,L,N,O / Italy A-D / Luxembourg B,D,E,K,M,O / Netherlands C-E / Norway A-C / Poland A-D, I,J / Portugal E,F,N / South Africa A / Spain C-F / Sweden C,G,I / Switzerland B,C,E,F,K / Turkey A,B,F,G,O. Not valid for rentals between the following dates: 16/12/2017 – 02/01/2018
 

Homer

Medlem
Finns fler suspekta saker, i e-posten står det

Användarvillkor:
- Bokning måste ske senast 4 timmar innan hämtning.


Men om man försöker boka t.ex. en dag innan får man det här meddelandet

Ett fel har inträffat.
  • Bokning på detta erbjudande måste göras minst 3 dagar i förväg
 

Mediana

Medlem
Skulle behöva hyra en bil på fredag från Klarabergsviadukten men de är fullbokade. Är det någon som använt sig av garanterad biltillgänglighet tidigare?
 
Toppen