Senaste nytt

Avis Preferred

hedgehog

Medlem
Jasså, det fick då inte jag, vart står det någonstans?

Dessutom, OM det verkligen skulle vara så är ju förutsättningen för att det skall vara meningsfullt
att man klarar av att kvalificera till President's Club (minst 10 hyror och €2000 i spend ) utan status match.

Jag gick med i preferred 2016 och hann få två vouchers det året, en på apklassnivå och en på nivå två. 2017 fick jag en ny på nivå två, och klassificerade direkt efter sommaren 2017 därefter för nivå 3/president, varpå jag i november fick en ytterligare voucher som i nuläget inte hunnit utnyttjas.

Gällande uppgraderingar Inloggad på avis preferred står bla även Hyrbilsförmåner från Avis Preferred

"Det finstilta
(...)
  • För Avis Preferred Plus-medlemmar gäller uppgradering av enskild bil i mån av tillgång. Dubbel uppgradering för medlemmar i Avis President’s Club gäller också i mån av tillgång.
(...)
  • Enskilda uppgraderingar för medlemmar i Avis President’s Club garanteras på flygplatser och järnvägsstationer i länder med lojalitetsprogram (se ovan), samt på centrala platser beroende på tillgång."
Så bor man i Stockholm/Gbg eller på en flygplats kan man väl försöka kräva uppgradering alltid, men den bästa förmånen med prefered anser jag alltjämt vara fria hyror, vilka är mer förmånliga under tiden man klättrar. Sen ska jag tillägga att även om jag inte hyr på kontor som sas garanterar uppgradering, har jag hittills alltid hyrt klass G och alltid blivit uppgraderad minst en klass dvs till stor kombi eller större.

Den enda ytterligare förmånen med nivå två och tre är gratis extraförare, men det ingår ändå om man bokar som eurobonusmedlem på avis eurobonus-sida, tom om man som jag bara är basmedlem i EB.
 

Homer

Medlem
Jag gick med i preferred 2016 och hann få två vouchers det året, en på apklassnivå och en på nivå två. 2017 fick jag en ny på nivå två, och klassificerade direkt efter sommaren 2017 därefter för nivå 3/president, varpå jag i november fick en ytterligare voucher som i nuläget inte hunnit utnyttjas.

Det är inte kalenderår som räknas så det är inte alls omöjligt att få två vouchers på ett kalenderår
om kvalificeringsperioden sträcker sig över två kalenderår.


Weekend voucher anser jag ha ganska lågt värde p.g.a alla begränsningar,
en enda uppgradering kan vara värd mer

  • Fria hyrbilsbokningar på helger gäller i de länder som anges på din e-voucher, för en uthyrningsperiod på tre dagar för en liten till mellanstor bil. Det inkluderar avgifter, obligatoriska försäkringar och skatter. Bränsle, extratjänster och flygplatsavgifter ingår inte.
 
@Homer även jag har fått två (en på bas- och en på Plus-nivå) vouchers inom en kvalificeringsperiod. Fick även en tredje via Miles&More Prime Mastercard.
Tycker att helgvouchern ger bra värde för mig. Den gäller i (bland annat) Sverige och på tillräckligt stora bilar för mig (upp till grupp I, Opel Insignia kombi). Jag har helt styrt om mina bilhyror till Avis senaste året.
Enda problemet är att hinna använda dessa vouchers när Avis hela tiden slänger upp bra Eurobonus-erbjudanden...

Edit:
Bilgrupper som omfattas i de länder där vouchern gäller:
Bilgrupper i mellanstorlek: Österike B,C,D,K,L/ Belgien B,D,E,M,O / Tjeckien B,C,G,K / Danmark, Norge och Frankrike A-C/ Finland B,C,M/ Tyskland B,C,D,H,K/ Grekland A-D/ Irland A,B,N/ Italien A-D/ Island A,B,C,D,E,L,N,O/ Luxemburg B,D,E,K,M,O/Nederländerna C-E/ Polen A,B,C,D,I,J/ Portugal E,F,N/ Spanien C-F/ Sverige C,G,I/ Schwitz B,C,E,F,K/Turkiet A,B,F,G,O/ Storbritannien B,C,E/ Sydafrika A
 
Last edited:

Homer

Medlem
Jag fick bara en när jag hade Plus och minus status under samma period, men
jag hoppas ni har rätt eftersom jag redan tjänat in en voucher som Plus och kan isåfall
tjäna in en till som Presisdent's Club.

Som jag sa har weekend voucher ganska lågt värde för mig p.g.a alla begränsningar, geografiska och andra,
en enda uppgradering kan vara värd mer.
Dessutom är ju weekends oftast billigt.

Nackdelen med Prefered är istället att förmånderna inte gäller i länder som USA mfl.



Enligt den här posten är det President's Circle man får genom statusmatchning annorlunda, men jag har inte sett någon annan som bekräftat det.
Avis Preferred | Sida 6 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

hedgehog

Medlem
Det är inte kalenderår som räknas så det är inte alls omöjligt att få två vouchers på ett kalenderår
om kvalificeringsperioden sträcker sig över två kalenderår.


Weekend voucher anser jag ha ganska lågt värde p.g.a alla begränsningar,
en enda uppgradering kan vara värd mer

  • Fria hyrbilsbokningar på helger gäller i de länder som anges på din e-voucher, för en uthyrningsperiod på tre dagar för en liten till mellanstor bil. Det inkluderar avgifter, obligatoriska försäkringar och skatter. Bränsle, extratjänster och flygplatsavgifter ingår inte.

Oavsett om man räknar kalenderår eller kvalificeringsår har jag fyra vouchers på knappt två år sedan jag blev medlem. Det går inte om man genom status matchning startar på nivå 3/president, då kan man få max en voucher per år.

Gällande värdet av vouchern har Martin ovan mycket uttömmande beskrivit det, och jag delar till fullo hans bild. Bil i grupp I över en helg, samt oftast uppgradering på det pga medlemskapet, kostar oftast över tusenlappen även med rabatter på "mina" kontor. Skillnaden mellan max en, och om man i stället klättrar uppåt tre vouchers på ett år, är i alla fall för mig betydande. 90 % av mina hyror är i Sverige
 

ldmnt

Medlem
Är det någon annan som haft problem med att registrera sig i Avis Preferred de senaste veckorna? Jag har testat massor av gånger men får på sista sidan alltid felmeddelandet "A system error has occured, please contact the service provider".

Jag har testat både Chrome och Firefox så det verkar inte vara ett browserproblem.

Boka bil går bra men det är just registreringen till AP som inte funkar vilket är frustrerande..

Försök att registrera din adress etc. utan ÅÄÖ. Har för mig att det var det som strulade för mig.
 

Homer

Medlem
Oavsett om man räknar kalenderår eller kvalificeringsår har jag fyra vouchers på knappt två år sedan jag blev medlem. Det går inte om man genom status matchning startar på nivå 3/president, då kan man få max en voucher per år.

Om det stämmer och man startar från scratch så är det ju bara att vänta tills man gjort 3 hyror
innan man gör en statusmatchning så får man 2st/år

Gällande värdet av vouchern har Martin ovan mycket uttömmande beskrivit det, och jag delar till fullo hans bild. Bil i grupp I över en helg, samt oftast uppgradering på det pga medlemskapet, kostar oftast över tusenlappen även med rabatter på "mina" kontor. Skillnaden mellan max en, och om man i stället klättrar uppåt tre vouchers på ett år, är i alla fall för mig betydande. 90 % av mina hyror är i Sverige

Jag värderar en voucher till 500-1000 kr uppgraderingar på 20 talet hyror per år 10 ggr så mycket, speciellt när
de är garanterade eller dubbel uppgradering.

Om någon annan har en annan värdering så får det väl bara vara så, det
handlar ju till stor del om personliga resemönster osv.
 
Vad är den rekommenderade proceduren för att retroregistrera Avis Preferred "spend"? Jag hyrde bil två månader innan jag gick med i Avis Preferred och enligt hemsida ska man kunna efterregistrera hyror som är gjorde upp till 6 månader innan man blev medlem.
 
Toppen