Kris
Medlem
@Meazza har skrivit en guide:
Jag har utvecklat följande metodik när det gäller Avis/Eurobonus:
1. Boka enligt konstens alla regler.
2. Genomför bilhyran.
3. Invänta felaktig kreditering till Eurobonus.
4. Maila customerservice.avisgroup@bsc.avis-europe.com och begär rättning.
Repetera sen för varje hyra framöver.
Uppdatering i mitt case.
Vid kontakt enligt med #4 ovan fick jag så småningom (efter två påmmineser) ett svar från salg.dk@racscandinavia.com. De meddelade att det skall lösas inom 15 dagar. D.v.s. efter två månader grace period plus några veckors väntan med påminnelser så skall de ha ytterligare 15 dagar för att hantera ärendet. Blev ombedd att själv följa upp med cs@avis.dk om jag ville ha en bekräftelse på status av mitt vidare ärende.
Slutligen fick jag ett svar från cs.se@avis-europe.com som bekräftade att jag skulle få min 7000 poäng inom 6-8 veckor.
Skulle vara intressant att se hur systemet ser ut på andra sidan. Känns väldigt ad hoc. Well 500 poäng har ramlat in följt av 6500 poäng några dagar senare. Case closed.