Senaste nytt

AVIS: (nytt erbjudande augusti 2016) 7000 poäng för 7 dagar (hyr okt-dec)

Kris

Medlem
@Meazza har skrivit en guide:


Jag har utvecklat följande metodik när det gäller Avis/Eurobonus:

1. Boka enligt konstens alla regler.
2. Genomför bilhyran.
3. Invänta felaktig kreditering till Eurobonus.
4. Maila customerservice.avisgroup@bsc.avis-europe.com och begär rättning.

Repetera sen för varje hyra framöver.

Uppdatering i mitt case.

Vid kontakt enligt med #4 ovan fick jag så småningom (efter två påmmineser) ett svar från salg.dk@racscandinavia.com. De meddelade att det skall lösas inom 15 dagar. D.v.s. efter två månader grace period plus några veckors väntan med påminnelser så skall de ha ytterligare 15 dagar för att hantera ärendet. Blev ombedd att själv följa upp med cs@avis.dk om jag ville ha en bekräftelse på status av mitt vidare ärende.

Slutligen fick jag ett svar från cs.se@avis-europe.com som bekräftade att jag skulle få min 7000 poäng inom 6-8 veckor.

Skulle vara intressant att se hur systemet ser ut på andra sidan. Känns väldigt ad hoc. Well 500 poäng har ramlat in följt av 6500 poäng några dagar senare. Case closed.
 

Homer

Medlem
Uppdatering i mitt case.

Vid kontakt enligt med #4 ovan fick jag så småningom (efter två påmmineser) ett svar från salg.dk@racscandinavia.com. De meddelade att det skall lösas inom 15 dagar. D.v.s. efter två månader grace period plus några veckors väntan med påminnelser så skall de ha ytterligare 15 dagar för att hantera ärendet. Blev ombedd att själv följa upp med cs@avis.dk om jag ville ha en bekräftelse på status av mitt vidare ärende.

Slutligen fick jag ett svar från cs.se@avis-europe.com som bekräftade att jag skulle få min 7000 poäng inom 6-8 veckor.

Skulle vara intressant att se hur systemet ser ut på andra sidan. Känns väldigt ad hoc. Well 500 poäng har ramlat in följt av 6500 poäng några dagar senare. Case closed.

vilken e-postadress har du använt?
Ser ju ut som du kontaktat kundtjänst i Danmark?!
 

Homer

Medlem
Min erfarenhet efter VÄLDIGT många reklamationer under många år är att man får svar efter några dagar,
och poängen på kontot nästan lika snabbt, hanteringen har förbättrats avsevärt de senaste 2-3 åren.

Detta förutsatt att man skriver direkt till Frequent Flyer/Retroclaim avdelningen och inte till "vanliga" kundtjänst någonstans.

Senaste gången fick jag dessutom 1.000 poäng extra, alla poängen var på kontot inom mindre än en vecka.

Till:
Ämne: wrong amount of points // JK-SK


Dear Mr Homer,

Thank you for your email.

Reviewing your case I have resubmitted your claim for 7 000 EuroBonus points today with slightly different rental date (20-Dec-2016) just to avoid duplication in our system.

With this resolution we would like to honour you with additional 1000 points by applying 7000 points instead of the missing 6000.

If the transaction is not reflected on your account within few days, please contact us again.


I hope this meets your expectation and thank you for giving me the chance to assist you.


Best Regards,


Avis Frequent Flyer Team

Avis Budget Group EMEA
 

Kris

Medlem
Min erfarenhet efter VÄLDIGT många reklamationer under många år är att man får svar efter några dagar,
och poängen på kontot nästan lika snabbt, hanteringen har förbättrats avsevärt de senaste 2-3 åren.

Detta förutsatt att man skriver direkt till Frequent Flyer/Retroclaim avdelningen och inte till "vanliga" kundtjänst någonstans.

Senaste gången fick jag dessutom 1.000 poäng extra, alla poängen var på kontot inom mindre än en vecka.
Mycket fint för dig.

Jag kan inte låta bli att reflektera över att en kund skall behöva göra VÄLDIGT många reklamationer i denna typen av ärende (ej heller någon annan typ av ärende för den delen). I min mening borde poängen komma in på kontot automatiskt och om, i undantagsfall, så inte är fallet skulle det framgå tydligt på företagets hemsida vart man skall vända sig om det inte går som planerat. Trots allt så är det inte alla medborgare som lusläser businesclass.se... ;)
 

Homer

Medlem
Framför allt verkar kommunikation mellan de som hittar på erbjudanden med partners och resten av verksamheten vara obefintlig.
 
Last edited:
Toppen