Senaste nytt

Avis kampanj 5000 poäng till Eurobonus. Boka 1 November - 31 december 2018

chazzie

Medlem
Känns inte som att det kommer va? Vi får nog vänta på nästa Hertz-kampanj, där den senaste ju var global :)

Möjligen om de har en väldigt bra deal, men de var bra mycket dyrare än Avis och jag har haft problem flertalet gånger med dem, däremot har jag varit väldigt förskonad problem med Avis, utöver min beef kring vinterdäck i Kanada och att de drog självrisken från kreditkortet utan att meddela, utan jag fick hem ett brev per post från Kanada med detaljerna långt efter.
 

NyfikenGrau

Medlem
Möjligen om de har en väldigt bra deal, men de var bra mycket dyrare än Avis och jag har haft problem flertalet gånger med dem, däremot har jag varit väldigt förskonad problem med Avis, utöver min beef kring vinterdäck i Kanada och att de drog självrisken från kreditkortet utan att meddela, utan jag fick hem ett brev per post från Kanada med detaljerna långt efter.

Kan absolut hålla med om att Avis funkat bättre i genomsnitt för mig, i synnerhet vad gäller eurobonuspoäng - fick precis in 10k från en Avishyra förra helgen, väntar fortfarande på 2*5k för 2 Hertz-hyror i september, säger en del..
 

MJA

Medlem
Tänkte hyra bil av AVIS i Miami i dec och vill ha poängen på mitt eurobonus men det är min man som kör bilen mestadels. Kan jag hyra i hans namn men uppge mitt EB-nr? Eller ska jag uppge honom som extra förare? Hur bokar jag extra förare, i bokningen kostar det ju extra men det ska väl ingå för EB-medlemmar?

Vad jag förstått så är AVIS ett ”bättre val” än Hertz?

Första gången vi hyr av AVIS och ny som poängjagare, därav mina ”simpla” frågor. Har tidigare hyrt av Alamo på våra resor till Florida och varit väldigt nöjda.
 

Maja

Medlem
Tänkte hyra bil av AVIS i Miami i dec och vill ha poängen på mitt eurobonus men det är min man som kör bilen mestadels. Kan jag hyra i hans namn men uppge mitt EB-nr? Eller ska jag uppge honom som extra förare? Hur bokar jag extra förare, i bokningen kostar det ju extra men det ska väl ingå för EB-medlemmar?

Vad jag förstått så är AVIS ett ”bättre val” än Hertz?

Första gången vi hyr av AVIS och ny som poängjagare, därav mina ”simpla” frågor. Har tidigare hyrt av Alamo på våra resor till Florida och varit väldigt nöjda.
Du hyr bilen och lägger in ditt Eurobonusnummer, annars kan du inte få några poäng. Du kryssar även i extra förare, den kostnaden tas sedan bort om du har bokat via Avis Eurobonussida. Hämta ut bilen i Miami och låt maken köra. Det har vi gjort massa gånger och har aldrig varit några som helst problem. Lycka till och ha en trevlig resa! :)
 

MJA

Medlem
Du hyr bilen och lägger in ditt Eurobonusnummer, annars kan du inte få några poäng. Du kryssar även i extra förare, den kostnaden tas sedan bort om du har bokat via Avis Eurobonussida. Hämta ut bilen i Miami och låt maken köra. Det har vi gjort massa gånger och har aldrig varit några som helst problem. Lycka till och ha en trevlig resa! :)
Super, tack!
 

Homer

Medlem
  • Gilla
Reactions: MJA

Xpressen

Medlem
Tänkte hyra bil av AVIS i Miami i dec och vill ha poängen på mitt eurobonus men det är min man som kör bilen mestadels. Kan jag hyra i hans namn men uppge mitt EB-nr? Eller ska jag uppge honom som extra förare? Hur bokar jag extra förare, i bokningen kostar det ju extra men det ska väl ingå för EB-medlemmar?

Vad jag förstått så är AVIS ett ”bättre val” än Hertz?

Första gången vi hyr av AVIS och ny som poängjagare, därav mina ”simpla” frågor. Har tidigare hyrt av Alamo på våra resor till Florida och varit väldigt nöjda.

Du hyr bilen och lägger in ditt Eurobonusnummer, annars kan du inte få några poäng. Du kryssar även i extra förare, den kostnaden tas sedan bort om du har bokat via Avis Eurobonussida. Hämta ut bilen i Miami och låt maken köra. Det har vi gjort massa gånger och har aldrig varit några som helst problem. Lycka till och ha en trevlig resa! :)

Min sambo har flertalet gånger hyrt bil från Avis i sitt namn och angett mitt Eurobonusnummer, poängen har trillat in på mitt Eurobonuskonto precis på samma sätt som när bilen är hyrd i mitt namn trots att jag inte haft någonting med bokningen att göra.

Med det sagt så borde det alltså inte vara några konstigheter att hyra i din mans namn och ange ditt Eurobonusnummer.
 

Maja

Medlem
Min sambo har flertalet gånger hyrt bil från Avis i sitt namn och angett mitt Eurobonusnummer, poängen har trillat in på mitt Eurobonuskonto precis på samma sätt som när bilen är hyrd i mitt namn trots att jag inte haft någonting med bokningen att göra.

Med det sagt så borde det alltså inte vara några konstigheter att hyra i din mans namn och ange ditt Eurobonusnummer.
Må så vara att det fungerar, men enligt villkoren står följande att läsa;

5. Renters can only claim points for their own rentals, i.e. only one rental at a time.

6. Always show your EuroBonus card when you collect your vehicle.

Blir lite svårt att sambon som vi kan kalla Anna Andersson har gjort bokningen, men EuruBonusnumret tillhör Kalle Pettersson när kortet ska visas.

Sen att man sällan behöver vissa upp sitt Eurobonuskort är en annan femma.

I @MJA fall så kan hon göra bokningen och sätta upp maken som extraförare som det är gratis och därmed inte riskera att det blir några som helst bekymmer med poängintjäningen.

12. Simply make your reservation as normal and then request an additional driver to be added when you collect your car.

13. If additional driver is added at time of reservation you will see the additional cost. The cost for additional driver will be removed when you collect your car.

Källa: Terms and Conditions Eurobonus
 
Toppen