Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Capa

Medlem
Är det någon som haft två hyror på två olika orter samtidigt(/överlappande)? Det bör väl inte gå att få poäng för detta? Ex.vis Tyskland och Sverige samma helg?

Jag har ett par bokningar då jag bokade på båda orterna eftersom jag inte visste var jag skulle befinna mig just den helgen. Det innebär att om man inte behöver hämta ut bilen/vara där så kan man i teorin hyra två bilar samtidigt/överlappande :). Ingen vits om man inte får poäng dock. Min tanke var att jag bara avbokar den ort som jag inte kommer vara på..
 

cantona

Medlem
Är det någon som haft två hyror på två olika orter samtidigt(/överlappande)? Det bör väl inte gå att få poäng för detta? Ex.vis Tyskland och Sverige samma helg?

Jag har ett par bokningar då jag bokade på båda orterna eftersom jag inte visste var jag skulle befinna mig just den helgen. Det innebär att om man inte behöver hämta ut bilen/vara där så kan man i teorin hyra två bilar samtidigt/överlappande :). Ingen vits om man inte får poäng dock. Min tanke var att jag bara avbokar den ort som jag inte kommer vara på..

Varför skulle inte det fungera? Om du är Preferred så har du rätt till extra förare som använder den andra bilen. Prata med din Avis-kille så löser det sig. Finns flera som inte ens hämtar ut bilen. Bara får fakturan.
 
Last edited:

ludde

Medlem
Är det någon som haft två hyror på två olika orter samtidigt(/överlappande)? Det bör väl inte gå att få poäng för detta? Ex.vis Tyskland och Sverige samma helg?

Jag har ett par bokningar då jag bokade på båda orterna eftersom jag inte visste var jag skulle befinna mig just den helgen. Det innebär att om man inte behöver hämta ut bilen/vara där så kan man i teorin hyra två bilar samtidigt/överlappande :). Ingen vits om man inte får poäng dock. Min tanke var att jag bara avbokar den ort som jag inte kommer vara på..

Inga problem med parallella hyror. Jag hyrde förra helgen i både Stockholm och Göteborg, fredag till måndag. Fick precis in 20000 poäng för dem.
b657a8847215018e58454173b37a13b8.jpg
 

Bryant

Medlem
Fick in 5000 poäng idag för en hyra som återlämnades 29/1. Bokad med 5000 kampanjen då jag inte visste att jag behövde bil den helgen.

Det intressanta är att på mitt kontrakt stod det ett awd tillhörande flying blue. Detta ändrades till E114500 på kontoret. Trodde inte att det skulle funka men det gjorde det.
 
Toppen