Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

richard87

Medlem
Jag fick endast 1500 poäng för min senaste hyra. Mailade Avis och claimade men de hävdar att jag endast hyrt bilen två dagar så jag uppnår inte villkoren. Enligt kontraktet har jag dock haft bilen 2 dagar och 16 minuter vilket borde räknas som tre dygn. Vem har rätt?
 

Berglund

Medlem
Det låter som om du har lämnat tillbaka bilen för tidigt. Det finns en "graceperiod", allt mellan 30 minuter och upp till 3 timmar (påstår Avis egna kundtjänst - men lita aldrig helt på kundtjänst!) där de inte debiterar för nytt dygn om du återlämnar bilen bara precis lite efter gränsen för nytt dygn. Det här är något de gör för att vara snälla och schyssta.

Enligt kampanjvillkoren måste du bli debiterad för tre dygn, hur länge du egentligen haft bilen är i det närmaste oväsentligt ur hänseende till att uppfylla kampanjvillkoren. Det är tre dygns debitering som triggar kampanjen. Här verkar du inte uppfylla kampanjvillkoren utan har återlämnat "för tidigt" och därmed troligtvis bara blivit debiterad för två dygn.
 
Jag fick endast 1500 poäng för min senaste hyra. Mailade Avis och claimade men de hävdar att jag endast hyrt bilen två dagar så jag uppnår inte villkoren. Enligt kontraktet har jag dock haft bilen 2 dagar och 16 minuter vilket borde räknas som tre dygn. Vem har rätt?
Avis har 29 minuters grace, vilket innebär att du måste ha bilen i minst 2 dygn och 30 minuter för att debiteras 3 dygn.
 

johan_fbg

Medlem
Jag fick endast 1500 poäng för min senaste hyra. Mailade Avis och claimade men de hävdar att jag endast hyrt bilen två dagar så jag uppnår inte villkoren. Enligt kontraktet har jag dock haft bilen 2 dagar och 16 minuter vilket borde räknas som tre dygn. Vem har rätt?
Vad jag minns är det är 29+ minuter som gäller tyvärr. Petigt av de kan man tycka.
 
Toppen