Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

agehall

Medlem
Vad är det här?

Går det att hyra en bil utan att hämta ut den och ändå få SAS poäng?
Ja, det har ju rapporterats om i flera veckor nu. :)

Ja, om man clearar det med personalen. Lite olika om de kräver att man kommer dit och hämtar ut nyckeln eller om man kan slippa det steget också.
Jag har sluppit hämta nyckeln båda gångerna jag hoppat över att hämta ut bilen. Jag har ringt kontoret och frågat snällt om det är OK att jag inte hämtar upp bilen den aktuella helgen. Om de skulle säga nej, så är det ju bara att avboka eller hämta ut bilen.
 

MrDollar

Medlem
Var även jag iväg idag och skulle hämta den onödiga bilen. Frågade vid disken om jag verkligen behövde hämta ut bilen då jag har noll användning för den. Han bakom disken bara skratta och sa att det behövde jag inte. I fortsättningen behövde jag bara höra av mig ifall jag inte behövde bilen (18 hyror till). Så skönt nu sparar man 20 minuter några fredagar & måndagar framöver...
Tycker faktiskt avis personal är trevliga och vänliga. Kommer framöver använda mig av dem dom gånger jag faktiskt behöver hyra bil. Jag hyrde alltid av Hertz innan!
 

Glenn E

Medlem
Ja, det har ju rapporterats om i flera veckor nu. :)


Jag har sluppit hämta nyckeln båda gångerna jag hoppat över att hämta ut bilen. Jag har ringt kontoret och frågat snällt om det är OK att jag inte hämtar upp bilen den aktuella helgen. Om de skulle säga nej, så är det ju bara att avboka eller hämta ut bilen.

Det är så jag kan tjäna SAS poäng från Shanghai:)
Just nu kan man ju få 7000 poäng för en helg som kostar cirka 650 kronor.
Även det är ju bra värde;)
 
Jag har sluppit hämta nyckeln båda gångerna jag hoppat över att hämta ut bilen. Jag har ringt kontoret och frågat snällt om det är OK att jag inte hämtar upp bilen den aktuella helgen.
Hur tänker du gällande risken att något händer med bilen? Eftersom du får poäng etc så har du ju de facto hyrt bilen. Så händer det något så bär ju du risken. Hur är det med de tilläggsförsäkringar som finns, gäller de även för stöld med nyckel?
 

Glenn E

Medlem
Hur tänker du gällande risken att något händer med bilen? Eftersom du får poäng etc så har du ju de facto hyrt bilen. Så händer det något så bär ju du risken. Hur är det med de tilläggsförsäkringar som finns, gäller de även för stöld med nyckel?
Jag skulle inte oroa mig för det överhuvudtaget.
 
Jag skulle inte oroa mig för det överhuvudtaget.
Varför inte? Folk oroar sig för att något skall hända med bilen så de tecknar extraförsäkringar (eller för det faktum att de inte litar på uthyrningsstället, utan de tror att de skall "hitta på" en skada), samtidigt så låter man gladeligen samma uthyrningsställe behålla nycklarna för en bil man har hyrt (disclaimer, jag vet inte om just @agehall resonerar som ovan).
 
Toppen