Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

De kan inte lappa direkt. Bilen måste stå still x antal minuter. På lastplats har jag för mig att det är 7 min. Först noterar dom bilen sen väntar dom innan dom skriver ut boten.
Dock kan dom påbörja boten innan och vänta med att skriva regg och tiden ticka ändå, sen när bilen kommit fram så kan dom komplitera med regg och vips har tiden gått och dom får ut boten direkt. Är dom fler kan dom lappa fler bilar välldigt snabbt.
 

NotRyan

Medlem
De kan inte lappa direkt. Bilen måste stå still x antal minuter. På lastplats har jag för mig att det är 7 min. Först noterar dom bilen sen väntar dom innan dom skriver ut boten.


Pengarna går inte till bolaget utan till Stockholms stad.
Jo, jag menade ju att dom jobbar på uppdrag av Staden :)
 

johan_fbg

Medlem
Verkar inte vara någon rusning på AVIS i Västra Frölunda. Hade bokat fredag 09:00 och 09:15 ringde de och frågade när jag egentligen tänkte komma och hämta bilen. Svarade ”runt lunch” och dök upp 13:00. När jag klev in genom dörren sa personalen ”johan_fbg? Dig har vi väntat länge på!”

Kändes som om jag var enda kunden och att de skulle stäng när jag hämtat min bil...
 
Verkar inte vara någon rusning på AVIS i Västra Frölunda. Hade bokat fredag 09:00 och 09:15 ringde de och frågade när jag egentligen tänkte komma och hämta bilen. Svarade ”runt lunch” och dök upp 13:00. När jag klev in genom dörren sa personalen ”johan_fbg? Dig har vi väntat länge på!”

Kändes som om jag var enda kunden och att de skulle stäng när jag hämtat min bil...

Du tycker det är helt ok att boka en bil till 09:00, inte höra av sig och sen hämta upp den "runt lunch"?
 

Conan

Medlem
Hej,

Jag inser att jag kommer att kommer att ha svårt att hinna med att hämta ut min hyrbil imorgon. Hyran är inte förbetald. Det ser ut som jag kan avboka fram till midnatt utan att åka på någon avgift. Har jag tolkat det korrekt?
 
Toppen