Senaste nytt

Avis kampanj 10.000 poäng till Eurobonus. Boka 2-15 januari 2018

Tonton

Medlem
Avdelning småroligt:
Avis Stockholm Centralstation och parkeringsvakterna är i "strid" med varandra.

P-vakterna står runt hörnen och gömmer sig, i väntan på att Avis ska ställa ut sina bilar på gatan, för att sedan ge Avis en p-bot direkt. Avis personal står samtidigt och försöker smyga på vakterna för att kunna räkna ut när de kan ta ut bilarna ur garaget.

Jag pratade med Avis igår och tydligen har detta eskalerat sedan denna kampanj drog igång - speciellt eftermiddagen på fredagar när de har ruskigt många bilar som ska lämnas ut mellan 15-18. Igår, i väntan på att få hämta ut min bil, så var det fyra parkeringsvakter som lappade 8 bilar medans jag stod inne hos Avis.

Bilen som jag plockade ut hann få en p-bot på 850kr under tiden som de parkerade bilen utanför och sedan kom in till kontoret för att ge mig nycklarna. Avis tar såklart kostanden för p-boten.

Kontentan? Denna kampanj kan verkligen inte vara ekonomisk för Avis :p
 

Attachments

  • IMG_8308.JPG
    IMG_8308.JPG
    73,4 KB · Visningar: 155
Last edited:

NotRyan

Medlem
Avdelning småroligt:
Avis Stockholm Centralstation och parkeringsvakterna är i "strid" med varandra.

P-vakterna står runt hörnen och gömmer sig, i väntan på att Avis ska ställa ut sina bilar på gatan, för att sedan ge Avis en p-bot direkt. Avis personal står samtidigt och försöker smyga på vakterna för att kunna räkna ut när de kan ta ut bilarna ur garaget.

Jag pratade med Avis igår och tydligen har detta eskalerat sedan denna kampanj drog igång - speciellt eftermiddagen på fredagar när de har ruskigt många bilar som ska lämnas ut mellan 15-18. Igår, i väntan på att få hämta ut min bil, så var det fyra parkeringsvakter som lappade 8 bilar medans jag stod inne hos Avis.

Bilen som jag plockade ut hann få en p-bot på 850kr under tiden som de parkerade bilen utanför och sedan kom in till kontoret för att ge mig nycklarna. Avis tar såklart kostanden för p-boten.

Kontentan? Denna kampanj kan verkligen inte vara ekonomisk för Avis :p
P-vakterna har hiitat sin inkomstkälla :D
 

Johanna

Medlem
Avdelning småroligt:
Avis Stockholm Centralstation och parkeringsvakterna är i "strid" med varandra.

P-vakterna står runt hörnen och gömmer sig, i väntan på att Avis ska ställa ut sina bilar på gatan, för att sedan ge Avis en p-bot direkt. Avis personal står samtidigt och försöker smyga på vakterna för att kunna räkna ut när de kan ta ut bilarna ur garaget.

Jag pratade med Avis igår och tydligen har detta eskalerat sedan denna kampanj drog igång - speciellt eftermiddagen på fredagar när de har ruskigt många bilar som ska lämnas ut mellan 15-18. Igår, i väntan på att få hämta ut min bil, så var det fyra parkeringsvakter som lappade 8 bilar medans jag stod inne hos Avis.

Bilen som jag plockade ut hann få en p-bot på 850kr under tiden som de parkerade bilen utanför och sedan kom in till kontoret för att ge mig nycklarna. Avis tar såklart kostanden för p-boten.

Kontentan? Denna kampanj kan verkligen inte vara ekonomisk för Avis :p
De kan inte lappa direkt. Bilen måste stå still x antal minuter. På lastplats har jag för mig att det är 7 min. Först noterar dom bilen sen väntar dom innan dom skriver ut boten.

P-vakterna har hiitat sin inkomstkälla :D
Pengarna går inte till bolaget utan till Stockholms stad.
 

Johanna

Medlem
Jag har ett dilemma. Har en bil bokad i Berlin fredag till söndag så att det går över och blir 3 dygn (mer än 2). Nu har SAS ändrat flygtiderna så istället för att flyget går kl 20 så går det 15.40. Planet jag kommer med landar kl 15 så det blir snävt att hämta ut och lämna så det går över 2 dygn.

Vad händer om jag lämnar tillbaka den tidigare, får jag inga poäng då? Är rekommendationen att jag gör en ny förhyrning på 2 dygn på 5000 poängskampanjen istället?
 

DanielKif

Medlem
Jag har ett dilemma. Har en bil bokad i Berlin fredag till söndag så att det går över och blir 3 dygn (mer än 2). Nu har SAS ändrat flygtiderna så istället för att flyget går kl 20 så går det 15.40. Planet jag kommer med landar kl 15 så det blir snävt att hämta ut och lämna så det går över 2 dygn.

Vad händer om jag lämnar tillbaka den tidigare, får jag inga poäng då? Är rekommendationen att jag gör en ny förhyrning på 2 dygn på 5000 poängskampanjen istället?
Fråga på plats om de kan checka in den senare så att det blir tre dygn.
 
Toppen