Senaste nytt

Avis happy new year promotion (EuroBonus)

Homer

Medlem
Men när du hämtat ut bilen i USA har du väl fått ett kontrakt med priset i $?

Om det inte är förbetalt är det priset i $ som gäller och det kommer inte att ändras.


finns diverse kryptisk information

Rate Terms & Conditions
Displayed total may reflect an approximate conversion based on currency fluctuations.



1.3 For Pay Later bookings you are entering into this Agreement with the Local Supplier.

2. Pay Later Bookings

2.1 By ticking the accept button within this booking process you are entering into, and are bound by the terms and conditions of, only this Agreement with the Local Supplier. The Rental Services will be the subject of a separate rental agreement to be entered into with the Local Supplier.

Pay Later Terms & Conditions
 
Last edited:

Firetee

Medlem
Men när du hämtat ut bilen i USA har du väl fått ett kontrakt med priset i $?

Om det inte är förbetalt är det priset i $ som gäller och det kommer inte att ändras.


finns diverse kryptisk information

Rate Terms & Conditions
Displayed total may reflect an approximate conversion based on currency fluctuations.



1.3 For Pay Later bookings you are entering into this Agreement with the Local Supplier.

2. Pay Later Bookings

2.1 By ticking the accept button within this booking process you are entering into, and are bound by the terms and conditions of, only this Agreement with the Local Supplier. The Rental Services will be the subject of a separate rental agreement to be entered into with the Local Supplier.

Pay Later Terms & Conditions

Det är alltid "pay later" med detta erbjudande? Jag bokade idag men finns ingen voucher än. Behöver man köpa till någon försäkring om man betalat med Amex Premium? Förstår att det är lite upp till en själv men vad tycker ni? (förlåt om andra frågan borde vara i en annan tråd...)
 

Maja

Medlem
@Homer Det har vi säkerligen fått, minns inte nu. Det roliga är att första gången fick jag bara ett pris i SEK och det som sedan debiterades mig i US $ var samma summa som den jag fick i SEK. Andra gången fanns priset i US $ och sen i SEK. Priset stämde i dollar, men ej SEK pga valutkursändring. Återstår att se vad tusan de debiterar mig denna gång. Kan ju bli precis vad som helst.

@Firetee Jag har aldrig lyckats boka något annat öm "pay later" via Avis Eurobonus.

Funderar också på vilken ev. extra försäkring som behövs. Betalar med Amex Elite. Vad tänkte du på?
 

Homer

Medlem
Det är alltid "pay later" med detta erbjudande? Jag bokade idag men finns ingen voucher än. Behöver man köpa till någon försäkring om man betalat med Amex Premium? Förstår att det är lite upp till en själv men vad tycker ni? (förlåt om andra frågan borde vara i en annan tråd...)

Jag har aldrig sett något annat, betyder inte att det finns undantag
Samma sak gäller försäkring,det ingår i USA är sjävrisken 0kr medan den i större delen av
övriga världen är hög.
Det finns en tråd ang Kort med självriskeliminering för hyrbil? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Homer

Medlem
@Homer Det har vi säkerligen fått, minns inte nu. Det roliga är att första gången fick jag bara ett pris i SEK och det som sedan debiterades mig i US $ var samma summa som den jag fick i SEK. Andra gången fanns priset i US $ och sen i SEK. Priset stämde i dollar, men ej SEK pga valutkursändring. Återstår att se vad tusan de debiterar mig denna gång. Kan ju bli precis vad som helst.

i modify booking på Avis.com kan du ändra vilken valuta som bokningsbekräftelsen ska visa

här: View / Modify / Cancel

Avis.jpg
 

Firetee

Medlem
@Maja självriskeliminering tänkte jag nog på, autoeurope har ju t.ex. sin "supercover". Men jag vet inget, jag bara undrar :)

@Homer Tack för tråden! Jag kollade men hittade inget om just Amex Premium i Europa. Du kanske vet eller minns? :) Hade du lagt till något?
 

LarsCph

Medlem
Dear Sirs,
(...)
Please can you look into this?

Intet svar endnu udover dette

"
Thank you for your email.

Please rest assured that your query is important to us. We are investigating and will endeavour to respond to you with a maximum of 10 to 15 days. Thank you for your patience at this time."

2 ugers svartid - det er godt man er på listen over vigtige personer :)
 
Toppen