Senaste nytt

Avis (Generell diskussion)

samet

Medlem
Har hyrt bilar av Avis massor genom åren. Fått poäng överallt, förutom fråm hyror i Thailand. Varit extra tydlig när jag hämtar men ändå inget.

Retroreggat flera hyror men inget fått eller hört från Avis. Är detta ett bekant problem? Vad göra?
 
Avis på LAX var bedrövlig, Bokat som E class (Stor bil) som Preferred, Kommer till Avis parkeringen se vart min bil står på tavlan men det är 100m från preferred kontoret, släpar 3 stora väskor och 2 handbagage och hittar bilen efter en stund, döm om min förvåning, det var en liten miyata !! fick in ett handbagage, släpar tillbaka väskorna och surt påpekar E class, får en annan bil "den står utanför till vänster" går omkring och letar i 10 minuter och hittar ingen, går tillbaka igen varvid han säger "ojdå den är nog inte klar från tvätten" får vänta 10 minuter till och får då en tredje bil, denna gång en Hyundai SUV.
 
Nu har jag hamnat på "President"-nivån - fungerar det med förmånerna eller vad kan man vänta sig?

Nja, de flesta har inte så bra koll på när man har rätt till uppgradering eller inte. Men när man påpekar det brukar det bli rätt. Tyvärr har de flesta Avis-kontoren jag hyrt på i Sverige inte så mycket "roliga" bilar att bli uppgraderad till ändå.
 

freppa87

Medlem
Måste jag göra något speciellt för att få tillgång till att kunna gå direkt till bilen (har aldrig använt det tidigare)? Har ett par uppkommande bokningar och en främst i Orlando Florida där jag vill försöka undvika förra årets 4h i kö hos Avis för att få en bil. T.ex. ser jag att ett väldigt gammalt och utgånget kreditkort ligger i min profil, måste det ändras? President's Circle via automatch hos SAS.
 
Du måste uppdatera ditt kreditkort, om du har avis preferred så kan du gå direkt till bilen utan att köa.
Om du har EB silver får du Avis Preferred Plus och med EB Guld Avis President's Club.
Är du inget av dessa så har du i alla fall Avis preferred så du kan gå till bilen direkt.
 
Du skapar ditt konto på Avis för att bli preferred men bokar naturligtvis bilen genom SAS/Avis för att få bonuspoängen som gäller just nu.
 
Toppen