Avis (Generell diskussion)

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av Double Trouble, 19 Juli 2018.

1. Jonas Forslin

Jonas Forslin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset. Det som ställer till lite möjligen är väl att jag ska lämna tillbaka på en annan station men jag hoppas det kan ordna sig ändå. Sen är det ju bara typ 400 kronor så det är väl inte hela världen ändå men ändå onödigt och dåligt att han inte sa något när jag hämtade ut den.

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror det där sköts automatiskt av systemet, så man måste själv upptäcka det och be dem korrigera om det ska bli ordning på det.

Jane Insane, Jonas Forslin och Berglund gillar detta.
  3. Berglund

Berglund Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Exakt som @agehall skriver, Avis checkar in bilen när du kommer @Jonas Forslin då kollar systemet hur lång tid du haft bilen och debiterar utefter prislistan för den faktiska tiden du haft bilen. Därför kan det vara en poäng att du ser till att bilen de facto blir incheckad när du lämnar tillbaka den, du får då ett avslutskvitto i handen med tidsstämpel på. Det är annars lätt hänt att bilen bara blir stående och då "fuskar" ofta mottagande station och checkar in bilen som om den var inlämnad enligt den tid som står i kontraktet.

Annars är det här en typisk sak som du kan ringa kundtjänst på nummer 0770-82 00 82 på måndag och ordna upp.

Jane Insane och Jonas Forslin gillar detta.
  4. 415th Night Fighter Squad

415th Night Fighter Squad Medlem

Land:
    Norge Norge
    Skal på en liten far & datter tur til Vancouver i oktober og lurer litt på om noen har erfaring med utleiestasjonen der.
    Det virker som om det er ganske kjedelige biler som de har i utleieflåten sin, og det mest spennende de har er Chrysler 300 med Hemi....

Vi (jeg) har tenkt at vi skal kjøre til Seattle for å se de bygge fly. Er det noe som vi må huske på siden vi skal kjøre med leiebilen inn i USA?

5. Niclas.J

Niclas.J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur kontaktar man Avis per e-mail om man inte har en pågående eller avslutad hyra? Jag har mailat till cs.se@avis-europe.com (vilket är den enda adressen jag lyckats hitta) två gånger utan att få svar. Mitt första mail skickade jag den 19 juni, och därefter en påminnelse 9 juli.

Får väl försöka ringa under dagtid, om man nu lyckas komma ihåg det någon gång...

6. Mattias Holmén

Mattias Holmén Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter som du bör ringa dom, se detta inlägg som en påminnelse :)

7. Andreas Ekman

Andreas Ekman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vissa Avis kontor kan vara svåra. Jag har ringt Avis Bromma i två dagar på olika nummer och mejlat men ingen svarar :mad:

8. Tonton

Tonton Medlem

Provat direktkontakten till R? Jag kan PMa uppgifterna ifall du inte har dom.

Andreas Ekman gillar detta.
  9. Jonas Forslin

Jonas Forslin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kan meddela att det inte var några problem när jag lämnade tillbaka bilen lite tidigare än vad jag hade avtalat. Idag kom kvittot som bekräftade det hela också så jag fick bara betala ordinarie belopp.

pswe och Mattias Holmén gillar detta.
  10. Johan Gott

Johan Gott Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Han någon lust att dela med sig av en mailadress till AVIS Bromma flygplats?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!