Avis AWD rabattkoder ger billiga hyrbilar

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av Godfred Viking, 28 April 2011.

1. Godfred Viking

Godfred Viking Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag reser en hel del i USA och använder oftast vår egen AVIS rabattkod (AWD) men det finns många andra som "flyter runt" och här är några exempel på vad som går att göra...

Exempel: Hyrbil 1 vecka 6-12:e Juni med upphämtning och retur på LAX. Bokning via AVIS.se.

Avis.se utan AWD kod:
    Mellan: Kompakt: 1486kr
    Stor, Standard: 1753kr

Avis.se med AWD: E114500 (Eurobonus Gold)
    Mellan: Kompakt: 1337kr
    Stor, Standard: 1577kr

Avis.com med AWD: A113400
    Mellan: Kompakt: $213 (1289kr)
    Stor, Standard: $240 (1448kr)

Avis.com med AWD: A972200
    Mellan: Kompakt: $203 (1225kr)
    Stor, Standard: $231 (1394kr)

Skillnaderna är olika stora beroende på datum, ort och andra variabler såsom envägshyra etc.
    Men det går att spara pengar genom att slå in en sifferkombination vid bokning...

Några andra tips?

2. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag har lekt mycket med AWD-koder när jag hyrt, ibland lyckas man till och med få ner priset med 40%. Var noga också med att specificera vilket land du bor i, ibland får du lägre priser om du inte bor i samma land som du hyr.

Det enda som oroar mig dock är hur det kan påverka försäkringsutbetalningar om jag använder en AWD-kod jag egentligen inte har rätt till. Någon som vet?

Gus gillar detta.
  3. Godfred Viking

Godfred Viking Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick parkeringsskada på en Chevrolet i San Francisco och AWD-koden var inget som togs upp. Fick betala självrisk enligt avtalet.

4. Jag har använt diverse AWD koder genom åren men insåg att olika koder har olika försäkringstäckning - det är värt att dubbelkolla villkoren två gånger innan man hämtar ut bilen...

5. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jo AWD-koder kan ge olika mycker rabatt också på försäkringen, en del inkluderar mer försäkring en annan utan extra kostand.

Vad jag tänkter mest på dock är om någon skulle fråga efter bevis på att jag får använda koden om det händer en större skada på bilen och det blir ett stort försäkringsärende.

6. jth

jth Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brukar inte många sådana här AWD-koder som "flyter runt" vara kopplade till vissa företagsavtal mm? Är det någon som råkat ut för att de ifrågasatt om man är behörig att utnyttja koden (typ någon form av ID mm)? Själv har jag bara använt det AWD-numer som EBS/EBG har och det har alltid gett en helt okej rabatt.

7. tourist

tourist Medlem

Hertz med Motormännens kod ger mig oftast bättre priser än Avis. Ja, det är lite av en pensionärsförening, men årsavgiften är snabbt intjänad med amerikanska AAA-rabatter.

8. Måste du visa upp ett Motormännen kort när du hämtar bilen?

9. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Kom ihåg att alltid jämföra med priset utan kod också. Vissa koder har nämligen en viss procents rabatt av standard-priset och finns det ett specialerbjudande kan det ibland vara billigare.

Gus gillar detta.
  10. tourist

tourist Medlem

Har aldrig någonsin behövt göra det, vare sig bilen stått och väntat på #1-raden eller annars. (Någon gång ibland ber hotell om att se kortet vid en AAA-pris-bokning.)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!