Senaste nytt

Avis: 7000 SAS Eurobonuspoäng för minst 7 dagras hyra

Maja

Medlem
Tack för det. Annullerade min oktober bokning i Miami och gjorde en ny. Dessutom 800 kr billigare.
Gjorde exakt samma sak och min blev 1000 kr billigare.

Märkte dock att min förra bokning så stod kostnaden endast i SEK och den nya står i USD och SEK!

Blir spännande att se vad det hela slutar på när vi väl lämnar bilen i början på november.

Fick mina 7000 poäng för hyran i somras, de är bokförda på datumet vi hämtade ut bilen men har kollat flera gånger och de kom dit några dagar EFTER vi hade lämnat tillbaka bilen.
 

nissefalk

Medlem
Hyrde den 2a September med retur av bil den 11e fick först 500 poäng den 13e September daterade till den 2a September på Eurobonus kontot, den 17e September kom det in ytterligare 6,500 poäng på Eurobonus kontot igen daterat till den 2a September. Inga påstötningar till Avis och slutpris helt enligt original bokningen.
 
Hyrde den 2a September med retur av bil den 11e fick först 500 poäng den 13e September daterade till den 2a September på Eurobonus kontot, den 17e September kom det in ytterligare 6,500 poäng på Eurobonus kontot igen daterat till den 2a September. Inga påstötningar till Avis och slutpris helt enligt original bokningen.
Men enligt villkoren skulle ju hyrperioden vara mellan okt - dec? Menar du att du fick kampanjpoäng ändå?
 

Maja

Medlem
Och jag fick inte rätt poäng nu efter vår bilhyra i okt/nov i Miami. 500 + 500 poäng. Behöver uppenbarligen maila och klaga.
 

Maja

Medlem
Och jag fick inte rätt poäng nu efter vår bilhyra i okt/nov i Miami. 500 + 500 poäng. Behöver uppenbarligen maila och klaga.
Mailade och fick mina poäng inom någon dag! Men nu har jag blivit debiterad för vägtull/broavgift i efterhand. Och NEJ, vi har inte åkt igenom någon tullstation och den enda bron vi har åkt över var ut till Sanibel Island och där är det kontant betalning och inget SUN-pass som gäller.

Tips på hur jag bestrider det?
 

Homer

Medlem
Mailade och fick mina poäng inom någon dag! Men nu har jag blivit debiterad för vägtull/broavgift i efterhand. Och NEJ, vi har inte åkt igenom någon tullstation och den enda bron vi har åkt över var ut till Sanibel Island och där är det kontant betalning och inget SUN-pass som gäller.

Tips på hur jag bestrider det?

Till att börja med kontakta kundtjänst.
Är det ett svenskt reservationsnummer, slutar på SE, måste du vända dig till kundtjänst i Sverige. (tvärtom när det gäller uteblivna bonuspoäng alltså, då man inte ska kontakta svensk kundtjänst ;) )
 
Last edited:
Har ännu efter 20 dagar inte hört av Avis ang mina saknade kampanjpoäng. Skickade ett lite skarpare påminnelse igår. Får se om de bryr sig lika mycket som att kräva in vägtullar. Fick en ny faktura från oktober resan på hela 0.75 usd, just det. Dock ingen adm avgift denna gången.
 
Toppen