Senaste nytt

Avis: 7000 SAS Eurobonuspoäng för minst 7 dagras hyra

nissefalk

Medlem
Har en lång hyra i November December, har någon provat att dela upp typ 6 veckors hyra i flera bokningar och åka tillbaka till flygplatsen och checka in bilen gå runt och ta ut nästa bil direkt, funkar detta eller har Avis som många hotell där stays definieras som sammanhängande nätter oavsett ut/in checkning.

Har en potential att få in 42,000 Eurobonus poäng här men vore bra att höra liknande erfarenheter innan man bokar.
 

Homer

Medlem
Har en lång hyra i November December, har någon provat att dela upp typ 6 veckors hyra i flera bokningar och åka tillbaka till flygplatsen och checka in bilen gå runt och ta ut nästa bil direkt, funkar detta eller har Avis som många hotell där stays definieras som sammanhängande nätter oavsett ut/in checkning.

Har en potential att få in 42,000 Eurobonus poäng här men vore bra att höra liknande erfarenheter innan man bokar.


Måste vara olika stationer, hyr från A lämna på B hämta ny bil på B, ELLER om ni är 2 personer hyr i olika namn.
Eftersom extra förare är gratis så kan det ju vara samma person som kör, förutsatt att den som hyr har körkort.
 
Last edited:

nissefalk

Medlem
Måste vara olika stationer, hyr från A lämna på B hämta ny bil på B, ELLER om ni är 2 personer hyr i olika namn.

Tackar, det där med 2 personer löser ju det hela galant, frugans SAS konto är redan kopplat till mitt som familjekonto, bara hoppas SAS inte gör några negativa förändringar med överföring av poäng mellan familjekonton i höst
 

nissefalk

Medlem
Tackar, det där med 2 personer löser ju det hela galant, frugans SAS konto är redan kopplat till mitt som familjekonto, bara hoppas SAS inte gör några negativa förändringar med överföring av poäng mellan familjekonton i höst

Nu har jag gjort total 7 bokningar i min och frugans namn i November-December där vi byter bil var 7e dag, hoppas detta kommer att fungera ok då det isåfall skulle ramla in 49,000 Eurobonus poäng, total kostnaden blev ca 3,500kr mer än om hela hyrestiden tagits direkt med Hertz, mycket meck men 49k poäng för 3,500kr känns ok

Återkommer i vinter med hur det hela gick.
 

nissefalk

Medlem
Hmmm nu dök det upp ett bra pris med Sixt så backup bokning med sixt för en Mercedes GLE eller BMW X5/ Cadillac Escalade för 3,500 kr mer...jisses vad jobbigt att bestämma sig, helt klart värt det för att köra en Merc GLE i 7 veckor MEN, man vet ju aldrig om man verkligen får den bilen de visar i bokningen oftast blir det ju "or equivalent"....
 

ARN-MIA

Medlem
Har en lång hyra i November December, har någon provat att dela upp typ 6 veckors hyra i flera bokningar och åka tillbaka till flygplatsen och checka in bilen gå runt och ta ut nästa bil direkt, funkar detta eller har Avis som många hotell där stays definieras som sammanhängande nätter oavsett ut/in checkning.

Har en potential att få in 42,000 Eurobonus poäng här men vore bra att höra liknande erfarenheter innan man bokar.
När AF hade en promo med Avis delade jag upp en hyra i 4 stycken och det var inga problem. Endast jag som hyrde och körde.
 
Hur lång tid brukar det ta innan poängen trillar in? Jag har fått 500 poäng när bilen hämtades ut, men de 7000 kampanjpoängen lyser fortfarande med sin frånvaro, trots att det snart är två veckor sedan bilen lämnades tillbaka.
 

FFS

Medlem
Jag ska hämta ut en bil imorgon bokad med denna kampanj. Får se om poängen kommer in.

Hur är det, måste man visa sitt Eurobonuskort när man hämtar ut bilen?
 

Meazza

Medlem
Hur lång tid brukar det ta innan poängen trillar in? Jag har fått 500 poäng när bilen hämtades ut, men de 7000 kampanjpoängen lyser fortfarande med sin frånvaro, trots att det snart är två veckor sedan bilen lämnades tillbaka.
Har också bara fått 500 poäng. Du behöver nog maila om detta.

Jag ska hämta ut en bil imorgon bokad med denna kampanj. Får se om poängen kommer in.

Hur är det, måste man visa sitt Eurobonuskort när man hämtar ut bilen?
Det har jag aldrig behövt göra i alla fall.
 
Toppen