Senaste nytt

Avis: 7000 SAS Eurobonuspoäng för minst 7 dagras hyra

Maja

Medlem
Bingo - blev likvärdigt pris med min bokning via Holiday autos (missar dock cash-back på 2,5%) men får å andra sidan nu 7000 Eurobonuspoäng.

Föredrar Avis alla gånger om före Alamo som jag hade sedan tidigare, men vid tidigare prisjämförelse så låg Avis flera tusen dyrare och nu var det samma pris. Valet blev ganska enkelt, avbokade min bokning via Holiday autos och bokade om via länken ovan! :)
 

pswe

Medlem
Jämförde en hyra i sommar från Sturup, nio dygn, Hertz kom ut 25% billigare...så frågan är hur högt man ska värdera de 7000 poängen, i mitt fall blev det Hertz framför poäng.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

AtleFlyg

Medlem
En viktig aspekt att tänka på, om man inte ska köra helt själv hela semestern, är att även om man hittar något annat billigare så kan kostnaden för additional driver äta upp den skillnaden rejält snabbt...

Additional driver ingår för bokning via EB-sidorna
 

MrGunnar

Medlem
Min erfarenhet av eurobonuspoäng för hyrbilar är begränsade, men med Hertz känns det alltid som med inslag av lite lotto. Oftast kommer de fram, men om de inte gör det så tar det både möda tid att få Hertz att överföra dessa.
Hur "punktliga"/duktiga med att överföra extrapoängen är Avis? Det påverkar kampanjvalet viss mån ifall det funkar mycket bra med Avis eller om det ofta är problem.
 

Meazza

Medlem
Min erfarenhet av eurobonuspoäng för hyrbilar är begränsade, men med Hertz känns det alltid som med inslag av lite lotto. Oftast kommer de fram, men om de inte gör det så tar det både möda tid att få Hertz att överföra dessa.
Hur "punktliga"/duktiga med att överföra extrapoängen är Avis? Det påverkar kampanjvalet viss mån ifall det funkar mycket bra med Avis eller om det ofta är problem.
Min gedigna erfarenhet är att det oftast strular till en början (oftast beroende på att olika AWD:er samlas i ens profil och stör ut varandra). Har dock alltid fått rätt poäng efter retroregistrering per e-mail.
 

Alf

Medlem
Min erfarenhet av eurobonuspoäng för hyrbilar är begränsade, men med Hertz känns det alltid som med inslag av lite lotto. Oftast kommer de fram, men om de inte gör det så tar det både möda tid att få Hertz att överföra dessa.
Hur "punktliga"/duktiga med att överföra extrapoängen är Avis? Det påverkar kampanjvalet viss mån ifall det funkar mycket bra med Avis eller om det ofta är problem.

Min erfarenhet är att det är lika mycket lotto med båda hyrbilsföretagen. För det mesta måste man lägga ner en massa tid hos båda två för att få sina poäng till kontot. Ibland undrar man om det är medvetet eftersom det i de flesta fallen blir något strul.
 

Homer

Medlem
Automatisk kreditering fungerar sisådär, men den manuella hanteringen är utmärkt förutsatt
att man kontaktar poänghanteringsavdelningen direkt och inte kundtjänst i Sverige eller någon annanstans.
 
Toppen