Senaste nytt

AVIS - 5000 poäng om man betalar med SAS Mastercard

spritfet

Medlem
Nu har jag hyrt en bil i juli och kommer imorgon hyra en till i september. 10.000 friska poäng!

Återstår bara att se hur svårt det kommer vara att få in poängen på kontot, har ju läst att det brukar strula betänkligt just gällande hyrbilar och Eurobonus.
Mina senaste bilhyror hos Avis har faktiskt gått felfritt och poängen inne på kontot inom 2 veckor.
 

obs

Medlem
Hvordan er det med registreringen af Eurobonus-nummeret hos Avis - skal det være med eller uden EB-præfix?

Jeg har lige booket to biler under denne kampagne hos Avis, og ved begge lejligheder anvendt min Avis profil hvor mit EB-nummer også er registreret. Dog er det registreret med EBB som præfix og pt. har jeg EBG status.

Er det nødvendigt at ændre dette for at pointene bliver overført til EB-kontoen?
 
A

Aurora

Guest
Hvordan er det med registreringen af Eurobonus-nummeret hos Avis - skal det være med eller uden EB-præfix?

Jeg har lige booket to biler under denne kampagne hos Avis, og ved begge lejligheder anvendt min Avis profil hvor mit EB-nummer også er registreret. Dog er det registreret med EBB som præfix og pt. har jeg EBG status.

Er det nødvendigt at ændre dette for at pointene bliver overført til EB-kontoen?

Jeg la inn med prefiks, men fikk som tilsvar fra avis at det ble feil. Fikk utleier til å legge til EB-nret mitt når jeg skrev under på kontrakten. Så får vi se om jeg får noe poeng, det drøyer.... (Har gått 1 uke nå)
 
  • Gilla
Reactions: obs

karho

Medlem
Jag har problem att boka via länken Great Avis deals for EuroBonus members
Får följande felmeddelande:

"The information you have requested is not available.
Please click on your browser "Back" button, and retry your transaction.
The IT department has recorded this transaction with reference AFW=10930413789449344717"

Någon som vet om det går lika bra att boka via "vanliga" avis hemsidan, dvs. inte EB unika länken? Kan man räkna med att få poäng då? (det är ju dem jag är ute efter).
 

Homer

Medlem
Du kan boka på vilken Avissida du vill enda kravet är att du använder Eurobonus rabattkod (e114500 för EBG), se §5 och §7.
Bokar man via Eurobonussidan skall man få ytterligare 500 poäng, det som sker när man gör det är att
det läggs in en kupongkod, MEAA016, det borde fungera om man lägger in den manuellt på andra bokningssidor.

Om man tittar på bokningen med exempelvis https://www.avis.com/car-rental/reservation/find-reservation.ac
(ta bort bindestrecken i bokningsnumret) så ser man MEAA016 - 500 Bonus Miles/Paperless Coupon
 
A

Aurora

Guest
Noen som vet hvor lang tid det skal ta å få poengene? Nå er det 2 uker siden jeg leverte bilen tilbake...
 

olo

Medlem
Du kan boka på vilken Avissida du vill enda kravet är att du använder Eurobonus rabattkod (e114500 för EBG), se §5 och §7.
Bokar man via Eurobonussidan skall man få ytterligare 500 poäng, det som sker när man gör det är att
det läggs in en kupongkod, MEAA016, det borde fungera om man lägger in den manuellt på andra bokningssidor.

Om man tittar på bokningen med exempelvis https://www.avis.com/car-rental/reservation/find-reservation.ac
(ta bort bindestrecken i bokningsnumret) så ser man MEAA016 - 500 Bonus Miles/Paperless Coupon

Det här var goda nyheter! Nackdelen med att använda den särskilda EB-sida, är att den kräver 2 arbetsdagars framförhållning. Om det går att kringgå, men ändå få de 500 extra poängen är det toppen!
 
Toppen