Senaste nytt

AVIS - 5000 poäng om man betalar med SAS Mastercard

cantona

Medlem
Hittar inte om det går att hyra flera gånger och få 5000 poäng varje gång. Någon som blivit på det klara med detta?
upload_2015-6-10_17-10-58.png


Står varje hyra.
 

Meazza

Medlem
An error has occurred
The reservation system is off-line at the moment. Please try again later. We are sorry for this inconvenience. If the problem occurs again, please contact us. (GB-GB-EC157)


Först SAS och nu detta. :(
 

fleetheseen

Medlem
Jag har försökt boka ett tiotal gånger sedan igår men får hela tiden följande felmeddelande;

"To complete this reservation we require additional information that is not currently included on your Wizard profile. For assistance with this reservation please contact the Avis reservations centre on…"

Har ringt och pratat med Avis och de kan inte se att det fattas någon info. i min profil. De rekommenderade istället att göra bokningen utan att ange mitt Avis nummer men jag får då samma felmeddelande. Någon som har en aning om vad detta kan bero på? Har gjort bokningar tidigare via AVIS hemsida och då har det inte alls varit något problem.
 

MarkusL

Medlem
Trist att vissa verkar ha problem med att få igenom bokningarna, är det någon som redan har hunnit hyra och avsluta 2 eller fler hyror? Jag hämtar ut min första bil i eftermiddag sen tänkte jag ev. hyra en till redan nästa vecka, men om det inte är möjligt att få 2*5000 pinnar så vänder jag mig till Sixt som jag brukar istället.
 

Homer

Medlem
Jag har inga problem att boka, men jag har noterat en förändring som skett de senaste dagarna
det har blivit billigare på några av de ställen där jag tänkt hyra. (jämför med post nr.13) :)


Avis.jpg
 

fleetheseen

Medlem
Måste säga att jag är rejält besviken på AVIS kundservice. Jag ringde dem och förklarade att jag möttes av ett felmeddelande om att något saknades i min profil när jag försökte boka. De kollade igenom det och kunde inte se att något saknades varvid jag ombads boka utan att uppge mitt Avis Preferred. Då skulle det nämligen fungera! Men då jag möttes av samma felmeddelande igen så mailade jag istället Avis internetsupport och fick ett copy/paste svar tillbaka som tydde på att de inte alls läst igenom vad jag faktiskt skrivit. Jag kanske överreagerar men känns surt att gå in och göra en bokning hos Hertz istället och missa det här erbjudandet…
 

Kitty

Medlem
Bokade en AVIS till denna helgen, men fick hjärnsläpp när jag stod på kontoret och skulle plocka ut bilen i fredags, betalade med Amex... :mad::confused::oops:

Försöker nu boka bil till nästa helg men kan bjuda på ett nytt felmeddelande:
"Sorry, our system is not able to locate your Wizard profile with the information you have entered. Please check your information. (GB-GB-EW024)"

AWD på baksidan av MC är i formatet 1 Versal och 6 siffror? Men fältet i bokningsformuläret tar bara 6 tecken? <input name="WIZ" value=”" class="defaultText" maxlength="6"> Även om jag skippar Versalen så funkar det inte. Någon som har en gissning?
 
AWD på baksidan av MC är i formatet 1 Versal och 6 siffror? Men fältet i bokningsformuläret tar bara 6 tecken? <input name="WIZ" value=”" class="defaultText" maxlength="6"> Även om jag skippar Versalen så funkar det inte. Någon som har en gissning?

Jag tror du blandar hop det @Kitty. För mig är "AWD number" i bokningsflödet en select-box du väljer från (dvs du behöver inte fylla i det själv) och där är värdet rätt, t.ex. K126200 för Eurobonus Silver eller E114500 för Guld.
Fältet du verkar titta på är "Wizard card number" vilket är Avis medlemsprogram.
 

Vaniljvodka

Medlem
Nu har jag hyrt en bil i juli och kommer imorgon hyra en till i september. 10.000 friska poäng!

Återstår bara att se hur svårt det kommer vara att få in poängen på kontot, har ju läst att det brukar strula betänkligt just gällande hyrbilar och Eurobonus.
 
Toppen