AVIS 3000 poäng vid hyra 2dgr el. mer

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Homer, 8 Januari 2016.

1. Homer

Homer Medlem

Terms and Conditions

1. Only valid for reservations created in the period 1st January to 29th February 2016 and with rental period 1st March to 31st December 2016.

2. Valid for all rentals worldwide

3. 2,500 Extra points awarded for 2 days or longer rentals. In addition you will be awarded 500 Extra points when booking via www.avisworld.com/EuroBonus. For 1 day rentals you will be awarded 500 Extra points, with the option to earn additional 500 Extra points when booking via www.avisworld.com/EuroBonus.

Benefits for EuroBonus Customers

Kricka, Vaniljvodka, Samosaguas och 3 andra gillar detta.
  2. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipset! Precis vad jag behövde inför min Kalifornien-semester i början av juni. Pris: 1497:- för en vecka. Låter osannolikt billigt?

3. johan_fbg

johan_fbg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enligt klassiskt BC-manér ska en sådan resa så klart delas upp på tre hyror.

Jakob Österberg, Samosaguas, bnr och 1 annan gillar detta.
  4. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är minst sagt skeptisk till Avis och deras kampanjer.. Oftast funkar det ju inte
    att få in poängen i slutänden ! Verkar dock som kampanjerna tillsammans med SAS
    Eurobonus är bra - vid senaste kampanjen (före nyår) så tog det exakt 7 dagar (som
    utlovades vid bokning) att få in de utlovade 5000 EuroBonus-poängen.

5. Vaniljvodka

Vaniljvodka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag körde två hyror i samband med förra årets SAS EuroBonus MasterCard-kampanj och poängen kom in hyfsat omgående utan problem.

6. Layzedad

Layzedad Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har 15 bokningar som ska omfattas av denna kampanjen, nu ska vi se om poängen börjar trilla in i början av Mars.
    Största utmaningen var att försöka förstå vilket AWD som var inlagt i Avis Prefered profilen så man inte råkade ut för punkt 5 i terms and conditions
    "
    5. If any other AWD number is present in a customer’s Avis Preferred profile and this is used in the rental booking no bonus EuroBonus Extra points or free additional driver will be awarded and once booked this cannot be reversed."

Efter ett antal mail och telefonsamtal till deras it-avdelning ska det vara rätt men det tror man ju inte på innan man ser det :)

Knucket och agehall gillar detta.
  7. Homer

Homer Medlem

Be dem ta bort AWD nummer helt och hållet från profilen så slipper du maila eller ringa varje gång du vill använda ett annat.

Layzedad gillar detta.
  8. JSQ

JSQ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När det står "2 days or longer" räcker det att man hyr bilen under två datum eller handlar det om att hyra 48 timmar eller mer?

Jag antar att det är det första men tänkte att jag frågar och ser om någon vet innan jag bokar bil :)

9. Meazza

Meazza Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    24+ timmar är det som gäller, det vill säga mer än ett dygn.

JSQ gillar detta.
  10. JSQ

JSQ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack! :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!