Avios och TP på AirBerlin

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av doc, 17 April 2012.

1. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Funderar på en resa till Berlin och att åka med AB dit, eftersom de är med i OW. Jag försöker använda BAEC kalkylatorn för att se hur många TP och Avios jag kommer få, men den visar bara resultat i Business. Någon som vet resultatet för Economy och Economy discounted? De har väl ingen Business att tala om, så det är väl inte värt att boka en flex-biljett för 3 gånger priset tänkte jag. Tack för er hjälp.

2. Jacob

Jacob Medlem

Man skulle väl kunna tänka sig att det är samma upplägg som med de flesta andra flygbolag.

10 tier points för billigaste economy biljetterna Stockholm-Berlin, 20 för dyrare economy och 40 för business.

Avios poängen verkar vara samma som distansen i miles så borde bli 522.

3. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, det var ungefär så jag tänkte också. Kanske borde åka British Airways via LHR istället. :)

4. Homer

Homer Medlem

men bara 25%= 130 i billigaste ekonomi
    http://www.britishairways.com/travel/collect-avios-oneworld/public/en_gb
    (just nu är det dubbla poäng så 260)

Last edited: 17 April 2012
  5. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilka uppgifter matade du in i kalkylatorn? Jag har ännu inte lyckats få ut några uppgifter om TP och Avios när jag har testat den:(

6. Homer

Homer Medlem

om du t.ex tar ARN-TXL i business får du 645 Avios 40TPs

men har de alls någon business på den sträckan?

7. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack. För en gångs skull var jag före min tid. Har suttit och matat in BER, men den dyker ju upp först i juni.

8. Homer

Homer Medlem

...om man väljer ARN-TXL i ekonomi och istället för AB väljer British Airways så visar räknaren 516 Avios och 10TPs
    fast den flighten lär väl inte gå att boka med British Airways nummer :confused:

9. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag misstänker att det är någonstans där vi kommer att hamna, fast ngt lägre Avios från GOT. Jag har 2*3 legs med dem till PMO i sommar och det är TP jag är ute efter:cool: Så det är ju i alla fula fall bättre än Ryan Scare:D

10. doc

doc Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu verkar det som att de uppdaterat kalkylatorn:

AB ARN - TXL
    Y: 516 avios, 20 TP
    C: 645 avios, 40 TP

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!