Senaste nytt

AVIOS intjäning med code share

Dr. Miles

Expert
Jag har upptäckt att British Airways erbjuder bättre priser till Asien i Premium Economy än Japan Airlines.
British Airways T klass biljett tillåter även Japan Airlines opererad flygning med BA flightnummer.

På vissa JAL plan har JAL Sky Premium som har 42 tums seat pitch, äldre modell har dock 38 tum.
JAL International Flights - JAL SKY PREMIUM(Premium Economy)

British Airways har 38 tums seat pitch oavsett om det är nyare eller äldre modell av World Traveller Plus.
World Traveller Plus | Premium Economy | British Airways

Min fråga är, tjänar jag som BA T klass flygning eller som JAL W eller E klass (som används för JAL Premium Economy) när jag krediterar en JAL operated flygning med BA flightnummer?

Det står så här på British Airways Executive Clubs webbsida, men jag frågar andra för säkerhets skull.
British Airways Executiv skrev:
British Airways

Including OpenSkies, franchise airlines and codeshare flights
British Airways: Air partners table
 

agehall

Medlem
Jag skulle tro att du får kreditering som om du flög BA T. Har dock aldrig testat, så jag har ingen erfarenhet att backa upp det med.
 

Dr. Miles

Expert
Tack för svaret.
Japan Airrlines Premium Economy biljett är ca 5.000 - 6.000 SEK dyrare än British Airways World Traveller Plus biljett när jag väljer Seoul som destination (ej Tokyo) så jag hoppas jag kan få mitt förslag (BA biljett) godkänt av chefen.
 

Homer

Medlem
Om allt är bokat som BA flightnummer skulle jag gissa det blir så här:
LAX-HNL och MIA-LAX under BA nummer ger 140 Tier Points, och affärsklass Avios bonus som är väl 25%? Hade du bokat det som AA flight hade du fått 210 Tier Points och 50% Förstaklass bonus. Så du tappar väl mer Tier Points än Avios..

Just AA inrikes i USA bör man boka som AA och inte BA

nej men 50%
 

Homer

Medlem
Jag har upptäckt att British Airways erbjuder bättre priser till Asien i Premium Economy än Japan Airlines.
British Airways T klass biljett tillåter även Japan Airlines opererad flygning med BA flightnummer.

På vissa JAL plan har JAL Sky Premium som har 42 tums seat pitch, äldre modell har dock 38 tum.
JAL International Flights - JAL SKY PREMIUM(Premium Economy)

British Airways har 38 tums seat pitch oavsett om det är nyare eller äldre modell av World Traveller Plus.
World Traveller Plus | Premium Economy | British Airways

Min fråga är, tjänar jag som BA T klass flygning eller som JAL W eller E klass (som används för JAL Premium Economy) när jag krediterar en JAL operated flygning med BA flightnummer?

Det står så här på British Airways Executive Clubs webbsida, men jag frågar andra för säkerhets skull.

British Airways: Air partners table

Står det BA T klass i bokningen så får du Avios och Tier Points som för en BA flight i T klass.
 
Toppen