Bryant
Medlem
Tror inte det var överdrivet billigt. Men man hade statsstöd som täckte förlust upp till x belopp.
Tror inte heller att det var billigt. Men avies var säkert det billigaste alternativet? Kanske det enda alternativet iofs?
Tror inte det var överdrivet billigt. Men man hade statsstöd som täckte förlust upp till x belopp.
Det värsta tycker jag är att Avies är kvar överhuvudtaget = Vinner två linjer. HUR tänker Trafikverket här???? Det där måste ju vara det mest dysfunktionella verk vi har idag...
Sök på Avies här på bc.se så får du upp lite mer info och länkar.Hoppsan Kjerstin, Avies verkar ju inte vara riktigt kloka. Jag höll på att flyga med dom förra året men det blev inte så och det kanske var lika bra det.
Någonstans i bakhuvudet har jag för mig att när Avies vann upphandlingen så hade man inga plan.
Och Transportstyrelsen resonemang är bara patetiskt. Självklart skall det som krav i en upphandling finnas med att man vid brott mot gällande bestämmelser skall kunna bli utslängd pronto
Det är tandlöst att den svenska myndigheten (Transportstyrelsen) som skall övervaka att flyget är säkert inte kan stoppa AVIES flygningar i Sverige när man misskött sej tidigare. Det räcker att ha ett operativt tillstånd från landet man är registrerad i för att det skall gälla. Men det är bara att se till att undvika bolaget.