Senaste nytt

Aviator lounge på Kastrup försämrad service

emj84

Medlem
Aviator är den som ligger direkt bredvid cph apartments, ovanför olearys. Asphire ligger mitt emot Mash.

Bland annat Emirates och Qatar använder Asphire. Qatar har en egen reserverad del i bortre änden av Asphire.
 
Om det var mer än ett år eller så sedan du besökte Aviator så har de bytt fåtöljer sedan dess. De nya är betydligt bekvämare och ser snyggare ut, men med tanke på det ganska extrema trycket på denna lilla lounge så är många redan rätt så fläckiga. Aviator är nog den tredjepartslounge i Norden som har högst tryck över lag skulle jag gissa.

Jo, det är nog drygt ett år sedan jag var där senast. Jag kanske skulle besöka den igen för att hålla mig själv lite uppdaterad. :)
 

sweflyer

Medlem
Jo, det är nog drygt ett år sedan jag var där senast. Jag kanske skulle besöka den igen för att hålla mig själv lite uppdaterad. :)
Tycker absolut att det är värt ett återbesök om det var ett tag sedan. Bästa tiden att besöka Aviator är efter en BA flight har avgått. Den tenderar att fyllas upp något extremt precis innan. Åker du någon gång hem med SAS-planet som går runt 20:30 så kan Aviator vara ett alternativ till SAS-loungen då det ofta är lugnt, vanligen närmare till gate och man får se solnedgången över plattan om det är rätt årstid.
 
Jo, det är nog drygt ett år sedan jag var där senast. Jag kanske skulle besöka den igen för att hålla mig själv lite uppdaterad. :)
Sagt och gjort. Tog svängen förbi idag och den har absolut blivit mycket fräschare sedan jag var där senast. Det är bra att veta, men flyger jag Star Alliance så lär det nog bli SAS lounge ändå.
 

olo

Medlem
Lånar tråden för att förstå serviceutbudet utöver sprit och fåtöljer:
Serveras det middag i Aviator eller Asipre loungen på CPH?
Erbjuds någon skojig öl?
 

sweflyer

Medlem
Aviator
Typiskt någon kall mat som pastasallad med smörgåsmat till - typ skinkor, cocktailtomater och så. Brukar smaka gott. Går att äta sig mätt, men man måste gå några gånger eftersom tallrikarna är små.
Finns bara standardsortiment av öl/vin och Baileys eller Gammeldansk.

Aspire
Har varm soppa, och även något kallt alternativ. Jag har själv dock haft ett par ganska otrevliga upplevelser när maten varit helt oätlig. Det är speciellt fallet om man kommer lite senare i middagstid.
Lite mer omfattande alkoholutbud. Bilderna här visar ungefär hur det kan se ut. Tror det bara finns en sorts öl
Flygplatslounge: Servisair Aspire Lounge, Köpenhamn Kastrup (CPH) - BusinessClass.se


Slutsats: Ta en cocktail i Aspire och gå sedan vidare till Aviator för lite mat :)
 

olo

Medlem
Aviator
Typiskt någon kall mat som pastasallad med smörgåsmat till - typ skinkor, cocktailtomater och så. Brukar smaka gott. Går att äta sig mätt, men man måste gå några gånger eftersom tallrikarna är små.
Finns bara standardsortiment av öl/vin och Baileys eller Gammeldansk.

Aspire
Har varm soppa, och även något kallt alternativ. Jag har själv dock haft ett par ganska otrevliga upplevelser när maten varit helt oätlig. Det är speciellt fallet om man kommer lite senare i middagstid.
Lite mer omfattande alkoholutbud. Bilderna här visar ungefär hur det kan se ut. Tror det bara finns en sorts öl
Flygplatslounge: Servisair Aspire Lounge, Köpenhamn Kastrup (CPH) - BusinessClass.se


Slutsats: Ta en cocktail i Aspire och gå sedan vidare till Aviator för lite mat :)
Tack! Det låter inte som är några är särskilt mycket vassare än SAS-loungen? Så främsta skälet kanske är att det är färre personer där?
Är det någon av de som är utsatta för rusning? Längre upp nämnst att Avitor bör undvikas vid BA-flighter.
 
Tack! Det låter inte som är några är särskilt mycket vassare än SAS-loungen? Så främsta skälet kanske är att det är färre personer där?
Är det någon av de som är utsatta för rusning? Längre upp nämnst att Avitor bör undvikas vid BA-flighter.

Exakt så tycker jag att det är. Även om det framförs mycket synpunkter på utbudet i SAS lounge, vilket jag också kan hålla med om, så tycker jag trots allt att det är betydligt bättre där än i dessa båda lounger. Som jag sa längre upp, flyger jag Star Alliance så är det SAS lounge som gäller för mig. Möjligen om man har kort väntan, flighten lämnar från A eller B piren och man vill ha en lugnare sittplats i några minuter, att jag kan tänka mig att gå in här.
 
Toppen