Senaste nytt

Avianca-TACA och Copa är nu Star Alliance medlem fr o m idag 2012-JUN-21

Homer

Medlem
Ja, men det var ett tag sedan, Avianca via Bogota till Lima.
Det jag kommer ihåg mest var att på flygplatsen i Bogota drällde det av unga damer som såg ut som Shakira :)
 

Dr. Miles

Expert
Why Avianca’s LifeMiles is a Useful Program Addition to the Star Alliance - View from the Wing

Avianca ser ut att vara ett starkt kort för att ersätta BMI!

*Fördelaktig Award chart.
*Möjlighet till one-way awards för 1/2 priset.
*Cash+points awardbokning
*Inga bränsletillägg

Det som är synd är:
  • De kräver att man måste flyga med dem minst 10.000 miles för att bli deras statusmedlem.
  • Du måste ha minst 40% av miles som krävs för att kunna köpa miles för en bonusresa.

Annars låter det som ett bra alternativ.
 

sk-sthlm

Medlem
Jag flög Taca i C mellan Belize och Guatemala via San Salvador förra sommaren - helt ok faktiskt (och betydligt bättre än alternativet att åka buss)! Det var ju två väldigt korta flygningar, men bra service, nya plan, riktiga business-stolar. Planet mellan San Salvador och Guatemala skulle vidare till LA. Tyvärr fanns ingen lounge i Belize, men den i San Salvador var murrigt inrett men helt ok - tror att man serverades små hamburgare.
 
Jag har ett 10-tal flighter med dessa flygbolag den kommande månaden men hittar ingenting hos sas.se om dess intjäningsnivåer.

Är det någon som har flugit Taca eller Copa sedan de introducerades i Star Alliance, och har koll på intjäningsnivåer/bokningsklasser med EB och/eller hur lång tid det tog innan poängen postades? Fungerar det i dagsläget? Alternativt känner till när SAS har för avsikt att bemöda sig att publicera intjäningstabeller för sina nya partners.

BR,
SC
 

Palazzi

Medlem
Jag har ett 10-tal flighter med dessa flygbolag den kommande månaden men hittar ingenting hos sas.se om dess intjäningsnivåer.

Är det någon som har flugit Taca eller Copa sedan de introducerades i Star Alliance, och har koll på intjäningsnivåer/bokningsklasser med EB och/eller hur lång tid det tog innan poängen postades? Fungerar det i dagsläget? Alternativt känner till när SAS har för avsikt att bemöda sig att publicera intjäningstabeller för sina nya partners.

BR,
SC

SAS är väl troligen sist med att publicera intjäningstabeller (som vanligt). SAS IT får ta mycket skit här på forumet, och det med rätta...

Ring upp bolaget och sätt lite eld i baken på de som arbetar.

Då TACA/Avianca & Copa troligen inte är de mest använda bolagen av EBB medlemmar så är det säkert inte så många som klagat ännu...
 
SAS är väl troligen sist med att publicera intjäningstabeller (som vanligt). SAS IT får ta mycket skit här på forumet, och det med rätta...

Kontaktade SAS och frågade och de skall enligt uppgift hanteras systemmässigt i varje fall, avseende poängintjäning. Jag fick följande information, som jag härmed vidarebefordrar ("as-is") i denna befintliga tråd. Kanske kan SAS framgent börja skapa utlänkar till businessclass.se för allmän EB medlemsinformation...

Avianca-Taca
Fast antal poäng för varje flygsegment.
Economy: minimum 500 points
Business: minimum 750 points

BusinessC, D, J750 poäng (150%)
EconomyA,B, E,G, H, K, L, M, O, P, Q, S, T, U, V, W, Y, Z500 poäng (100%)

Copa
Fast antal poäng för varje flygsegment.
Economy: minimum 500 points
Business: minimum 750 points

Business och Business DiscountedC, D150%
EconomyE, B, H, K, M, Q, S, U, V, W, Y100%
Economy DiscountedL, T, N100%
 

Palazzi

Medlem
Det var inte dålig intjäningregler på dessa flygbolag.

Verkligen inte! Nu kanske man har gjort bort sig som kör Miles & Smiles....

MAD-BOG-SCL med Avianca blir ju trevligt med 100%.

Eurobonus har nu 100% på Low Eco med Copa, Avianca, Taca, SAS, United & Estonian. Synd bara att det skurit ned på intjäningen med Ethiopian.
 
Toppen