Senaste nytt

Avianca / Taca - LifeMiles

Palazzi

Medlem
Synd att man inte kan blanda kabinklasser... De blir inte alltför lätt att hitta resor i F då, i.om att inga anslutningsflyg inom A* i Europe &/eller mellanöstern erbjuder F.

Varifrån kan man påbörja en resa i F från Europa? ZRH, FRA, MUN, MAN, LHR?
IST räknas tydligen som mellanöstern vilket gör att det blir lite billigare att ta sig till SIN än om man väljer FRA.
 
Synd att man inte kan blanda kabinklasser... De blir inte alltför lätt att hitta resor i F då, i.om att inga anslutningsflyg inom A* i Europe &/eller mellanöstern erbjuder F.

Varifrån kan man påbörja en resa i F från Europa? ZRH, FRA, MUN, MAN, LHR?
IST räknas tydligen som mellanöstern vilket gör att det blir lite billigare att ta sig till SIN än om man väljer FRA.

T.ex BCN, MAD, MXP har väl alla *A flygbolag med First? BCN och MXP har ju SQ och Madrid har TG (vet dock inte om F finns där men det kan säkert någon expert svara på.)
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Synd att man inte kan blanda kabinklasser... De blir inte alltför lätt att hitta resor i F då, i.om att inga anslutningsflyg inom A* i Europe &/eller mellanöstern erbjuder F.

Varifrån kan man påbörja en resa i F från Europa? ZRH, FRA, MUN, MAN, LHR?
IST räknas tydligen som mellanöstern vilket gör att det blir lite billigare att ta sig till SIN än om man väljer FRA.

Jag tror inte att det blir något problem att boka bonusresor med blandad kabinklasser, så länge man bokar via deras "Centro de llamadas".
 

Magino

Medlem
Jag tror inte att det blir något problem att boka bonusresor med blandad kabinklasser, så länge man bokar via deras "Centro de llamadas".

Inte helt säker på det, läst om några som ringt in Där agenten sa att de måste boka som två olika bonusresor. Men det kanske är skillnad från agent till agent vad de kan och vet?
 
Bra sammanställning! Någon information om vad som gäller för stopover/routing på awardresor?

Jag håller på att kika på det, det sprutar dock inte direkt information gällande detta. :)


Edit: Hittade följande post på ett annat forum.. så kan ej bekräfta att det stämmer men denne verkade ha varit i kontakt med LifeMiles en hel del gånger...

"Let´s say i´d want to go to Las Vegas"'

When you book at lifemiles.com:
- you can only select a preferred airline to search for when that airline flies all parts of that routing from origin to destination (i.e., if I wanted to fly OZ on my routing, I can only book as far as LAX or SFO because OZ dont fly all the way to LAS). Where your preferred airline doesn't fly all parts of your route you cannot select an airline and the system will route you the most logical, direct route (on my itinerary, probably UA SYD-LAX-LAS).
- if you want to add a stopover, you have to book as a multi-leg which costs more. In my example, if I wanted a stopover in ICN I would have to book SYD-ICN, then ICN-LAS separately. Given Asia to North America is almost as much as Australia to North America, it is going to cost a lot to add a stopover by doing a multi-city online.
- You cannot book routes with a combination of classes (i.e. SYD-BKK TG F, BKK-HKT TG J). You must either book the entire leg in the same class (i.e. J) or do a multi-city, first leg F, second leg J.
 
Last edited:
En liten detalj - det finns inget *A Diamond. Det är fortfarande bara motsvarande *A Gold...

Annars var det en mycket bra guide. Verkar vara ett klart intressant program.

Har bara skrivit ett litet fel där, är såklart medveten om att det inte finns något "Diamond" i *A. :)

Jag har nu editerat mitt inlägg och gjort det mer tydligt så det blir rätt, bra att du påpekade så att ingen tror att det finns något "Diamond" i *A programmet nu..
 
Last edited:
Toppen