Avianca - någon som flugit med dem?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Cristoffer Cedergren, 25 April 2015.

1. Tänkte flyga lite Avianca inrikes i Colombia. Någon som har erfarenhet av dom? Hittar t&r biljetter från Bogota till AXM och PEI för under 400 kr i economy och BC för runt 2500 kr. Flygningarna är bara på 55 min, så frågan är om det är värt merkostnaden?

2. PYRZ

PYRZ Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har åkt med Avianca för några år sedan (economy) men då var det MEX-SCL med mellanlandning i Bogota. Inget fel på planen, nästan helt nya. Servicen var inget att hurra över och maten var nog en av de sämsta jag har fått i luften. Flygplatsen i Bogota var inte heller vidare. Det var mindre folk i de allmänna ytrymmen än i loungen!

Om flygningen är "bara" 55 min, skulle jag inte välja business, så länge du inte får ngt annat som du absolut behöver, tex poäng, flexible biljett mm.

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  3. Bokade för 300 spänn! Kommer ju in i lounger osv ändå. Blir spännande att prova A318, som dom är störst på i världen.

Smuffe gillar detta.
  4. perhording

perhording Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag åkte en hel del med Avianca Economy i somras kors och tvärs i Colombia och Centralamerika. Alltid nya fräscha plan, helt ok service och att få mat i Economy känns ju nästan lite lyxigt nu för tiden. De har även haft "riktig" business med gardin och större stolar i 2-2-konfiguration i alla plan jag åkt i.

Smuffe, Cristoffer Cedergren och Agö gillar detta.
  5. ELOS

ELOS Medlem

AVIANCA är helt OK

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  6. Har diskuterat lite med Avianca på deras Faceboksida under veckan. Infon på deras webbsida om lounge-behörighet är luddig. *A Silver har inte tillträde, bara deras egen LifeMiles silver. Flyger man BC till BOG så har man inte rätt till ankomstlounge på BOG om man ska vidare i economiclass, om man inte mutar sig in (ja så svarade dom).

Timotey gillar detta.
  7. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är nog inte jättedyrt att sticka till en muta

8. Ska pröva och återkommer :)

Timotey gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!