Senaste nytt

Avianca LifeMiles Buy Miles 100% Bonus kampanj, t o m 2013-APR-30

jumbooze

Medlem
En liten undran. Vet vi hur det ser ut ekonomiskt i Avianca? Är det ett bolag på ruinens brant, går det bra eller är det som för alla andra bolag.

Jag funderar på att köpa miles men har ingen planerad resa så det blir till att spara för min del.

Funderar på samma sak, USDM var enkelt, jag hade miles på kontot i ett fåtal timmar, buy and burn. (även om resan inte är säker förrän den är utnyttjad) Men här tror jag att jag kommer köpa typ hälften av max för att det är smidigt att ha lite på ett program som tillåter one-way för 50%.

Dollarn har gått ner lite nu så jag lutar åt 50% av denna promo + SPG 20k på rea för att man kan flytta in 25k på lämpligt ställe :D
 

karho

Medlem
Hej, är det bara jag som har problem att betala med AMEX och Diners på lifemiles sida? Försöker köpa miles, men efter att ha matat in kortdetaljerna kommer jag hela tiden till en ny sida "please enter another credit card details". Någon annan som haft samma problem?
 

cantona

Medlem
Hej, är det bara jag som har problem att betala med AMEX och Diners på lifemiles sida? Försöker köpa miles, men efter att ha matat in kortdetaljerna kommer jag hela tiden till en ny sida "please enter another credit card details". Någon annan som haft samma problem?

Jag försökte under några dagar med Diners och fick helt enkelt ge upp och ta MC. Blev uppmanad att ringa.

Undrar om fler haft problem att välja %-satsen i samband med Award biljetter? Jag kan nämligen inte ändra detta. Gjort försök i både IE och Chrome.
 

karho

Medlem
Jag försökte under några dagar med Diners och fick helt enkelt ge upp och ta MC. Blev uppmanad att ringa.

Undrar om fler haft problem att välja %-satsen i samband med Award biljetter? Jag kan nämligen inte ändra detta. Gjort försök i både IE och Chrome.

Ok, provar med MC då ser hur det går.

Procentsatsen; för mig i IE funkar det fint om man trycker på knapparna "more cash" respektive "more miles". Det går inte att själva skriva in värden i rutorna, vilket är en begränsning helt klart. Blir många klick på knappen då den bara tar 1000 miles i taget.
 
Last edited:

cantona

Medlem
Procentsatse; för mig i IE funkar det fint om man trycker på knapparna "use more cash" respektive "use more miles". Det går inte att själva skriva in värden i rutorna, vilket är en begränsning helt klart. Blir många klick på knappen då den bara tar 1000 miles i taget.

Tack, får göra nytt försök men jag klickade på alla knappar jag kunde hitta utan någon effekt.
 

cantona

Medlem
Fick nedanstående svar så jag antar att trägen hade vunnit om man fortsatt försöka med Diners men jag orkade inte:

Dear Mr. XX:

Good Afternoon.

Let me inform you that we accept Diners card, sometimes there are problem with the bank but is a theme with the bank, therefore in this case we suggest you to get in touch with your bank.

If you have another query, do not hesitate to contact us.

Best regards,


Erika Castillo
LifeMiles Support
support@lifemiles.com
 

Fredrik

Medlem
Läste att en av Flyprats medlemmar hade fått ett SMS från sin bank angående en misstänkt transaktion efter att ha köpt poäng...

Vi pratar nog inte om samma bank men något liknande kan säkert vara anledningen. Varför skulle någon köpa saker på kredit från Colombia av alla ställen kanske banken tänker?
 

Dr. Miles

Expert
Läste att en av Flyprats medlemmar hade fått ett SMS från sin bank angående en misstänkt transaktion efter att ha köpt poäng...

Vi pratar nog inte om samma bank men något liknande kan säkert vara anledningen. Varför skulle någon köpa saker på kredit från Colombia av alla ställen kanske banken tänker?

Enligt mitt Amex kontoutdrag står det så här:
Kod:
18 feb 2013 	  TACA DISTANCIA SAN JOSE  2,872.40 USD
Passagerarnamn:
Processdatum 20 feb 2013
Valutakurs 0.1571
Summa avgifter 365,63 kr
Biljettnummer: ån: Passagerarnamn: 	 	18.647,01 kr

San Jose är i Costa Rica
 

henrik l

Medlem
Läste att en av Flyprats medlemmar hade fått ett SMS från sin bank angående en misstänkt transaktion efter att ha köpt poäng...

Vi pratar nog inte om samma bank men något liknande kan säkert vara anledningen. Varför skulle någon köpa saker på kredit från Colombia av alla ställen kanske banken tänker?

Jag har BA Visa och fick ett mail om att omedelbart kontakta dem häromdagen när jag köpt mil. Nu visste jag vad det gällde,till skillnad mot för ett par veckor sedan när jag betalat en konferensavgift i Indien via mitt BA-Visa. Då fick jag ett SMS att jag skulle bekräfta ett antal transaktioner: Misstänksam som man är gjorde jag det inte vis SMS utan ringde Entercard och jodå, dom hade sett en transaktion i Indien, så svaret var att det lugnt. Så när jag ringde Entercard via Skype från Hong Kong den här gången, så öppnade jag vår konversation med att: Jag misstänker att det gäller en transaktion någonstans i Syd-Amerika, samtligt som ni antagligen har sett transaktioner i HK. Svar:Ja, Panama, Avianca...... Mitt svar:Det är lugnt. Vad som kom fram av samtalet är att tydligen finns både Indien och Panama med på Entercards (och jag misstänker flera kortföretags) OBS-listor
 
Toppen